Samochody wyróżniają się niecodzienną dla serii F kolorystyką, nadającą im prawdziwie bojowy charakter.
Zamiast metalicznego błękitu, w którym Lexus często prezentuje modele RC F i GS F, tym razem zastosowano matowy, szary lakier Nebula Gray. Szarość nadwozia przełamują pomalowane na niebiesko zaciski hamulców, widoczne poprzez 10-ramienne, czarne 19-calowe felgi BBS z kutego aluminium. Kolor niebieski odnajdziemy również we wnętrzu – niebieską skórą pokryto tablicę przyrządów, kierownicę, centralną konsolę i lewarek zmiany biegów. Niebieskie są także elementy tapicerki i pasy bezpieczeństwa, a nawet nitki w dekoracyjnych elementach wnętrza wykonanych z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym. Kompozyty węglowe występują również w dużych ilościach w karoserii Lexusa RC F Anniversary Edition.
Sprawdź: TEST Lexus GS F 5.0 V8: wymierający gatunek
Jubileuszowe wersje Lexusów RC F i GS F zostaną wyprodukowane w limitowanych seriach. Na rynek japoński trafi odpowiednio 35 i 25 egzemplarzy, zaś na rynku amerykańskim pojawi się 240 jubileuszowych Lexusów RC F i 100 Lexusów GS F Anniversary Edition. Sprzedaż w Japonii rozpocznie się w maju, a w USA latem 2018 roku. Nie wiadomo jeszcze, czy rocznicowe wersje trafią na inne rynki.
Historia wyczynowej serii F
Rodzinę F – linię samochodów wyczynowych, produkowanych seryjnie przez Lexusa jako gruntowne, fabryczne modyfikacje modeli standardowych – zapoczątkował przedstawiony w styczniu 2007 Lexus IS F, wprowadzony do sprzedaży jako model rocznika 2008. IS F, wyposażony w wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 423 KM i momencie obrotowym 505 Nm, spotkał się z dużym zainteresowaniem rynku.
Przeczytaj: TEST Lexus RC F 5.0 V8: spektakl wrażeń
Drugim modelem w serii F był supersamochód Lexus LFA, jedyny pojazd linii F nie mający odpowiednika w standardowej ofercie firmy. Dwumiejscowe auto o karoserii wykonanej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zyskało wolnossący silnik V10 o pojemności skokowej 4,8 l i mocy 552 KM, zapewniający prędkość maksymalną 320 km/h. LFA był produkowany w latach 2010-2012 na indywidualne zamówienia w limitowanej serii 500 egzemplarzy.
W roku 2014 rodzinę wyczynowych Lexusów wzbogaciło coupe RC F, a w 2016 – sedan GS F. Do napędu tych samochodów zastosowano nowatorski, pięciolitrowym silnik V8 o zmiennym cyklu pracy i mocy 477 KM, współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift). W układzie przeniesienia napędu na tylną oś wykorzystano aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential).