Typ 356 zamienił marzenie Ferry'ego Porsche o aucie sportowym w rzeczywistość. – W tamtym czasie jego wizja ucieleśniała wszystkie te wartości, które definiują naszą markę do dzisiaj – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG podczas przyjęcia noworocznego w Porsche Museum. Rozpoczęcie obchodów jubileuszowego roku wspólnie z Porsche świętowali przedstawiciele władz kraju związkowego Badenia-Wirtembergia oraz miasta Stuttgart, a także osobistości ze świata polityki, ekonomii, kultury i rozrywki.
Fundamentem producenta sportowych aut jest życiowe dzieło profesora Ferdinanda Porsche – dzieło, które kontynuował jego syn Ferry. Ferdinand Porsche opracowywał innowacje dla przemysłu motoryzacyjnego już u progu ubiegłego stulecia. W 1900 r. zbudował samochód elektryczny napędzany silnikami w piastach kół, znany jako Lohner Porsche. Na jego bazie powstał pierwszy na świecie pojazd osobowy z napędem na obie osie. W tym samym roku konstruktor stworzył wzorzec dla pojazdów hybrydowych i zaprojektował napęd benzynowo-elektryczny. W 1931 r. założył własne biuro projektowe. Jego koncepcję samochodu sportowego pod nazwą Porsche demonstrował "Berlin-Rome Car", pokazany w 1939 r. Marzenie Ferdinanda Porsche ziścił jednak dopiero jego syn Ferry, prezentując w 1948 r. Typ 356.
Zobacz: Porsche 911 GT2 RS z rekordem toru Nurburgring
Przełomowym samochodem był dla Porsche następca 356 – model 911, który zaprojektował syn Ferry'ego, Ferdinand Alexander. To 911 zapewniło firmie pozycję jednego z czołowych producentów samochodów sportowych na świecie, zarówno od strony techniki, jak i stylistyki. Zaprezentowane szerokiej publiczności po raz pierwszy w 1963 r., do dzisiaj powstało w liczbie ponad miliona egzemplarzy.
Przyszłość sportowych samochodów Porsche zbliża się właśnie do linii startu – w postaci Mission E, pierwszego technologicznego lidera z Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym. Ten koncepcyjny pojazd łączy charakterystyczny, emocjonujący design Porsche, niezrównane prowadzenie i osiągi oraz wybiegającą w przyszłość funkcjonalność na co dzień. Czterodrzwiowy samochód z czterema osobnymi fotelami dysponuje mocą systemową przekraczającą 440 kW (600 KM) i zapewnia ponad 500-kilometrowy zasięg, a na przyspieszenie od 0 do 100 kmh potrzebuje mniej niż 3,5 s. Ładowanie jego akumulatora do 80% pojemności trwa około 15 minut. W ten futurystyczny projekt Porsche zainwestowało około 1 mld euro. W swojej siedzibie w Stuttgarcie-Zuffenhausen, gdzie Mission E będzie produkowane, powstało w związku z tym ponad 1200 dodatkowych miejsc pracy. "Porsche to zawsze będzie Porsche – czołowa marka w kręgu ekskluzywnej, sportowej mobilności" – podkreśla Blume.
Porsche będzie świętować swój jubileuszowy rok, organizując licznie wydarzenia na całym świecie.