Od początku produkcji, czyli od 1979 roku, wyprodukowano aż 17,5 mln egzemplarzy modelu Jetta. 3,2 mln zostało sprzedanych w USA. To jeden z tych modeli w portfolio marki, które odniosły największy sukces. Marka mówi wprost, że nowa Jetta została stworzona z myślą o klientach właśnie w Ameryce Północnej.
Większy kompakt
Auto jest zgrabnym czterodrzwiowym coupe, które raczej przypomina sylwetkę typu Gran Turismo, niż klasycznego sedana. Bez problemu dostrzeżemy też podobieństwo do flagowego Arteona. Współczynnik oporu powietrza Cx nowej Jetty wynosi 0,27, a więc jest o 10% korzystniejszy niż w poprzednim modelu. Auto powstało na platformie podłogowej MQB, którą współdzieli m.in. z Audi A3 i nowym Seatem Ibizą. Jetta sporo urosła – w stosunku do poprzednika jest dłuższa o 43 mm (4702 mm), wyższa o 6 mm (1459 mm) a rozstaw osi zwiększono o 35 mm (2686 mm).
Bogate wyposażenie
W seryjnym wyposażeniu znajdą się takie systemy bezpieczeństwa jak Front Assist czy asystent martwego pola Blind Spot. Jako jeden z pierwszych samochodów tej klasy na amerykańskim rynku, Jetta będzie mogła mieć na pokładzie zestaw cyfrowych wskaźników Active Info Display. Nowością jest także system multimedialny nowej generacji oraz 400-watowy zestaw nagłośnienia amerykańskiej firmy Beats by Dr. Dre.
Zobacz porównanie: Volkswagen Jetta - benzyna vs. diesel
"Dzięki modelom Jetta i Arteon (sprzedaż tego drugiego auta rozpocznie się w USA także w 2018 roku), nasza ofensywa na rynku północnoamerykańskim zyska jeszcze większą dynamikę" – mówi dr Herbert Diess, Prezes Zarządu Marki Volkswagen.
Skromna gama silnikowa
W USA Volkswagen Jetta będzie oferowany tylko w jednej wersji silnikowej. Mowa o turbodoładowanym 1.4 TSI o mocy 150 KM. Seryjne Jetta jest wyposażona w 6-biegową przekładnię manualną, jednak w ramach opcji można zamówić auto z nową 8-stopniową skrzynią automatyczną.
Nowa Jetta pojawi się na rynku w pierwszym kwartale roku – najpierw w Meksyku, a w drugim kwartale w Stanach Zjednoczonych. Na tamtejszym rynku auto zostało wycenione na 18 545 dolarów, czyli około 63 100 zł. Niestety wersja przeznaczona na rynek europejski stoi pod znakiem zapytania. Mówi się, że Jetta byłaby zbyt dużą konkurencją dla Passata, mimo że jest sporo mniejsza (o około 6,5 cm krótsza i ma dokładnie 10 cm węższy rozstaw osi). Czas jednak pokaże czy Volkswagen zdecyduje się na wprowadzenie bestsellerowego auta na Stary Kontynent.