Już jest Renault Megane R.S. Trophy! Jeszcze szybszy, mocniejszy i bardziej zadziorny

2018-07-19 10:35

Jeszcze nie tak dawno swoją premierę miał nowy Renault Megane R.S. Jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia. Już podczas pierwszej prezentacji dały się słyszeć pytania, czy przewidziana będzie wersja Trophy. Producent lakonicznie komentował „kiedyś tak”. Zatem to „kiedyś” właśnie nastało!

Jeśli dla kogoś „zwykły” Megane R.S. jest właśnie zbyt zwykły, teraz może wybrać jego podkręconą wersję. R.S. Linia ta pojawiła się wraz z drugą generacją modelu Megane R.S., i konsekwentnie wzmacnia gamę Renault Sport. Trophy w Renault zawsze oznacza wyciśnięcie z auta 120% jego możliwości. Czym nowa wersja różni się od bazowego R.S.-a?

Silnik na sterydach

Pod maską znalazł się ten sam silnik co w wersji R.S., ale jego moc zwiększono z 280 do równych 300 KM. Jednostka otrzymała także 10 Nm więcej – teraz generuje ich 400. Udało się to dzięki zastosowaniu nowatorskich technologii – zwłaszcza turbosprężarki i układu wydechowego. Tak jak w bazowym R.S., nowy silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną EDC. Zmiany są niewielkie i pozwoliły polepszyć osiągi R.S. Trophy o 0,1 s – teraz pierwszą setkę zobaczymy na zegarach po 5,7 s.

Konstruktorzy zwiększyli wydajność turbosprężarki wykorzystując technologię z Formuły 1. Mowa o ceramicznym łożysku kulkowym w turbinie która kręci się z prędkością nawet 200 tys. obr./min. Materiał ten lżejszy, trwalszy i gładszy od stali, co przyczynia się do nawet trzykrotnego zmniejszenia sił tarcia w stosunku do tradycyjnego płaszcza olejowego.

Drugą nowością w gamie R.S., która pozwoliła poprawić osiągi wersji Trophy, jest nowy układ wydechowy. Tłumik wyposażono w zawór mechaniczny, który umożliwia zmianę brzmienia silnika.

Lepsze zawieszenie

W układzie jezdnym Megane R.S. Trophy zastosowano system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi i amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami. W standardzie jest wyposażone w twardsze zawieszenie Cup, z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen. Megane R.S. Trophy ma też dwumateriałowe przednie tarcze hamulcowe, a także specjalne aluminiowe 19” felgi Jerez, inspirowanym samochodem koncepcyjnym Renault Sport R.S.01 z diamentowanym lakierem i czerwoną linią. Są one oferowane tylko w wersji Trophy.

Renault Megane R.S. Trophy

i

Autor: Renault, Materiały prasowe Renault Megane R.S. Trophy - 300 KM i 400 Nm Link: Przejdź do galerii

Renault Megane R.S. Trophy jest topowym R.S.-em: również posiada opcje wyboru trybów jazdy Multi-Sense i system telemetryczny R.S. Monitor, który pokazuje poszczególne parametry jazdy.

We wnętrzu pojawiły się nowe sportowe fotele Recaro (dostępne opcjonalnie). Są one ulepszoną wersją siedzeń, które znajdziemy w Megane III R.S. Zmieniono konstrukcję siedziska, aby lepiej dostosować je do sportowej jazdy. W połączeniu z większym zakresem regulacji w pionie, nowe fotele umożliwiają kierowcy obniżenie wysokości nawet o 20 mm, co pozwala zająć bardziej sportową pozycję za kierownicą.

Renault Megane R.S. vs. Renault Megane R.S. Trophy - dane techniczne:

Renault Megane R.S. Renault Megane R.S. Trophy
SILNIK R4 16V R4 16V
Paliwo benzyna benzyna
Pojemność 1798 cm3 1798 cm3
Moc maksymalna 280 KM przy 6000 obr./min. 300 KM
Maks mom. obrotowy 390 Nm przy 2400-4800 obr./min. 400 Nm
Prędkość maksymalna 250 km/h 260 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 5,8 s 5,7 s
Skrzynia biegów automatyczna, 6-biegowa manualna 6 / automatyczna 7
Napęd na przód (+ tylna oś skrętna) na przód (+ tylna oś skrętna)
Zbiornik paliwa 50 l 50 l
Katalogowe zużycie paliwa
(miasto/ trasa/ średnie)
8,4 l/ 6 l/ 6,9 l (dla felg 18") b.d. / b.d. / 8,1
poziom emisji CO2 155 g/km 183 g/km
Długość 4372 mm 4372 mm
Szerokość 1874 mm 1874 mm
Wysokość 1445 mm 1445 mm
Rozstaw osi 2669 mm 2669 mm
Masa własna 1430 kg 1419 kg
Masa maksymalna dopuszczalna b.d. 1899 kg
Pojemność bagażnika 434 l/ 1247 l 434 l/ 1247 l
Hamulce przód / tył tarczowe wentylowane / tarczowe pełne tarczowe wentylowane / tarczowe pełne
Zawieszenie przód kolumny McPhersona kolumny McPhersona
Zawieszenie tył oś skrętna oś skrętna
Opony przód i tył
(w testowym modelu)
235/40 R18 245/35 R19