Jeśli dla kogoś „zwykły” Megane R.S. jest właśnie zbyt zwykły, teraz może wybrać jego podkręconą wersję. R.S. Linia ta pojawiła się wraz z drugą generacją modelu Megane R.S., i konsekwentnie wzmacnia gamę Renault Sport. Trophy w Renault zawsze oznacza wyciśnięcie z auta 120% jego możliwości. Czym nowa wersja różni się od bazowego R.S.-a?
Silnik na sterydach
Pod maską znalazł się ten sam silnik co w wersji R.S., ale jego moc zwiększono z 280 do równych 300 KM. Jednostka otrzymała także 10 Nm więcej – teraz generuje ich 400. Udało się to dzięki zastosowaniu nowatorskich technologii – zwłaszcza turbosprężarki i układu wydechowego. Tak jak w bazowym R.S., nowy silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów lub ze skrzynią automatyczną EDC. Zmiany są niewielkie i pozwoliły polepszyć osiągi R.S. Trophy o 0,1 s – teraz pierwszą setkę zobaczymy na zegarach po 5,7 s.
Konstruktorzy zwiększyli wydajność turbosprężarki wykorzystując technologię z Formuły 1. Mowa o ceramicznym łożysku kulkowym w turbinie która kręci się z prędkością nawet 200 tys. obr./min. Materiał ten lżejszy, trwalszy i gładszy od stali, co przyczynia się do nawet trzykrotnego zmniejszenia sił tarcia w stosunku do tradycyjnego płaszcza olejowego.
Drugą nowością w gamie R.S., która pozwoliła poprawić osiągi wersji Trophy, jest nowy układ wydechowy. Tłumik wyposażono w zawór mechaniczny, który umożliwia zmianę brzmienia silnika.
Lepsze zawieszenie
W układzie jezdnym Megane R.S. Trophy zastosowano system 4CONTROL z czterema kołami skrętnymi i amortyzatory z hydraulicznymi odbojnikami. W standardzie jest wyposażone w twardsze zawieszenie Cup, z samoblokującym mechanizmem różnicowym Torsen. Megane R.S. Trophy ma też dwumateriałowe przednie tarcze hamulcowe, a także specjalne aluminiowe 19” felgi Jerez, inspirowanym samochodem koncepcyjnym Renault Sport R.S.01 z diamentowanym lakierem i czerwoną linią. Są one oferowane tylko w wersji Trophy.

i
Renault Megane R.S. Trophy jest topowym R.S.-em: również posiada opcje wyboru trybów jazdy Multi-Sense i system telemetryczny R.S. Monitor, który pokazuje poszczególne parametry jazdy.
We wnętrzu pojawiły się nowe sportowe fotele Recaro (dostępne opcjonalnie). Są one ulepszoną wersją siedzeń, które znajdziemy w Megane III R.S. Zmieniono konstrukcję siedziska, aby lepiej dostosować je do sportowej jazdy. W połączeniu z większym zakresem regulacji w pionie, nowe fotele umożliwiają kierowcy obniżenie wysokości nawet o 20 mm, co pozwala zająć bardziej sportową pozycję za kierownicą.
Renault Megane R.S. vs. Renault Megane R.S. Trophy - dane techniczne:
Renault Megane R.S. | Renault Megane R.S. Trophy | |
SILNIK | R4 16V | R4 16V |
Paliwo | benzyna | benzyna |
Pojemność | 1798 cm3 | 1798 cm3 |
Moc maksymalna | 280 KM przy 6000 obr./min. | 300 KM |
Maks mom. obrotowy | 390 Nm przy 2400-4800 obr./min. | 400 Nm |
Prędkość maksymalna | 250 km/h | 260 km/h |
Przyspieszenie 0-100km/h | 5,8 s | 5,7 s |
Skrzynia biegów | automatyczna, 6-biegowa | manualna 6 / automatyczna 7 |
Napęd | na przód (+ tylna oś skrętna) | na przód (+ tylna oś skrętna) |
Zbiornik paliwa | 50 l | 50 l |
Katalogowe zużycie paliwa (miasto/ trasa/ średnie) |
8,4 l/ 6 l/ 6,9 l (dla felg 18") | b.d. / b.d. / 8,1 |
poziom emisji CO2 | 155 g/km | 183 g/km |
Długość | 4372 mm | 4372 mm |
Szerokość | 1874 mm | 1874 mm |
Wysokość | 1445 mm | 1445 mm |
Rozstaw osi | 2669 mm | 2669 mm |
Masa własna | 1430 kg | 1419 kg |
Masa maksymalna dopuszczalna | b.d. | 1899 kg |
Pojemność bagażnika | 434 l/ 1247 l | 434 l/ 1247 l |
Hamulce przód / tył | tarczowe wentylowane / tarczowe pełne | tarczowe wentylowane / tarczowe pełne |
Zawieszenie przód | kolumny McPhersona | kolumny McPhersona |
Zawieszenie tył | oś skrętna | oś skrętna |
Opony przód i tył (w testowym modelu) |
235/40 R18 | 245/35 R19 |