Rifter zbudowany na platformie EMP2 wpisuje się w stylistykę najnowszych modeli Peugeota. Pas przedni ma typowy kształt grilla oraz reflektorów, w które wpasowano światła do jazdy dziennej LED. Klosze lap tylnych świecą natomiast charakterystycznym motywem rys pozostawionych lwimi pazurami.
Design wnętrza oraz system przemyślanych rozwiązań, ułatwiających przewożenie rzeczy, jest w pełni spójny z linią wszystkich trzech kombivanów, jakie niebawem zaproponuje klientom PSA. Auto kultywuje tradycje uniwersalnych, modularnych i praktycznych samochodów. Rifter tak samo, jak jego bracia ze znaczkami Citroena i Opla, będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia, w wersji 5-osobowej (4,40 m długości) lub 7-osobowej (4,75 m długości). W standardzie montowana jest w drugim rzędzie kanapa składana w proporcji 60/40. Aby pasażerowie mogli podróżować w bardziej komfortowych warunkach, dostępne będą indywidualne fotele, a nawet panoramiczny dach.
Zobacz też: Oto Citroen Berlingo trzeciej generacji
W wyposażeniu można liczyć na najnowsze technologie wspomagania prowadzenia. Peugeot Rifter otrzyma kolorowy wyświetlacz przezierny (Head-up Display), tempomat adaptacyjny z funkcją zatrzymania pojazdu, elektryczny hamulec postojowy, kamerę cofania obejmująca kąt 180 stopni, system Grip Control z funkcją Hill Assist Descent czy też system stabilizacji toru jazdy przyczepy. W wyposażeniu ponadto pojawia się łączność Connect Navi lub ładowanie bezprzewodowe smartfona.
Pod maską pojawią się jednostki benzynowe PureTech 1.2, a także silnik wysokoprężny BlueHDi 1.5. Wszystkie z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. W zależności od jednostki, współpracę z silnikiem podejmie 5- lub 6-biegowa przekładnia manualna lub 8-biegowa automatyczna. Układ jezdny otrzymał komfortowe zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy poprawiające średnicę skrętu.
Peugeot Rifter swoją światową premierę zaliczy na Salonie Samochodowym w Genewie.