To monstrum napędzane jest doładowanym silnikiem o pojemności 998 ccm. Dodatkowo zamontowano tam kompresor, a 4-cylindrowa jednostka chłodząca cieczą generuje oszałamiające 300 KM mocy!
Zobacz też: Keanu Reeves zaprojektował motocykl!
Rama motocykla jest kratownicowa, dodatkowo zamontowano jednoramienny wahacz oraz karbonowe owiewki. Co ciekawe, i równocześnie piękne, te elementy zostały tak zaprojektowane, żeby równocześnie poprawić aerodynamikę motocykla jak i idealnie wyglądać przy okazji poprawiając chłodzenie maszyny. Konstruując Ninja H2R, Kawasaki zdecydowało się dodać specjalne elementy, które pozwolą łatwiej zachować stabilność przy jeździe z dużymi prędkościami.
Model H2R jest motocyklem przeznaczonym na tor – nie ma homologacji drogowej. Drogowa wersja tego monstrualnego jednośladu zostanie zaprezentowana na wystawie EICMA.