Trzeba powiedzieć sobie jasno, że Kia Ceed GT nie jest konkurencją dla prawdziwych hot-hatchów, aczkolwiek nie unika wątpliwości, że tętni sportowym charakterem. Pierwsze smaczki widać już na przemodelowanym zderzaku o większych wlotach powietrza z grillem o niecodziennej strukturze. Dodatkowo całe nadwozie zdobią czerwone elementy i piękne 18-calowe dziesięcioramienne felgi. Z tyłu zmiany zaszły w dolnej partii zderzaka, gdzie wstawiono czarny dyfuzor i dwie osobne końcówki układu wydechowego.
Sportowe akcenty zawitały również do środka kabiny. Koreańskie GT będzie dostępne z czarną podsufitką, sportowymi fotelami wykonanymi ze skóry i alcantary i spłaszczoną u dołu wielofunkcyjną kierownicę. Jedno spojrzenie wystarczy, by stwierdzić, że do złudzenia będzie w środku przypominać model ProCeed.
Pod maską tego żwawego Koreańczyka znajdzie się silnik 1.6 T-GDI dysponujący mocą 204 KM i 265 Nm dostępnych w przedziale 1500-4500 obr./min. Co prawda Ceed GT nie jest konkurencją dla segmentu hot-hatch, ale powinnen w zupełności wystarczyć do codziennej, dynamicznej jazdy. Turbodoładowana jednostka rozwija maksymalną prędkość 230 km/h. Natomiast sprint od zera do setki ma wynosić 7,5 sek. dla skrzyni manualnej i 7,4 sek. dla skrzyni automatycznej.
Podstawowa wersja będzie wyposażona w manualną sześciostopniową skrzynię biegów, a opcjonalnie będzie mogła się znaleźć również siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna 7DCT.
Kia Ceed GT - polski CENNIK:
Silnik | Cena |
1.6 T-GDI 204 KM 6MT | 98 990 zł |
1.6 T-GDI 204 KM 7DCT | 104 990 zł |