Kia Niro to pierwszy pojazd koreańskiego producenta skonstruowany na płycie podłogowej zaprojektowanej z myślą o samochodach ekologicznych. Hybrydowy układ napędowy składa się z 1.6-litrowego benzynowego silnika GDI (moc 105 KM i 147 Nm) z bezpośrednim wtryskiem, litowo-jonowych akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i 6-biegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM i 170 Nm. Celem inżynierów podczas testów homologacyjnych jest uzyskanie emisji CO2 na poziomie 89 g/km, którą osiągnięto podczas wewnętrznych prób.
Zobacz: Kia Optima Sportswagon: debiut wyczekiwanego kombi
Ważący 33 kg litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,56 kWh jest jak dotąd najlżejszym i najbardziej wydajnym kiedykolwiek wykorzystywanym w samochodach Kia. Firma Kia chwali się, że akumulator zastosowany w Niro odznacza się o nawet 50% wyższą gęstością energii i o 13% większą wydajnością energetyczną niż akumulatory stosowane u konkurentów. Zbiornik na benzynę ma pojemność 45 litrów, a bagażnik pomieści 421 litrów ładunku.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/