HUV, czyli Hybrid Utility Vehicle (pojazd użytkowy o napędzie hybrydowym), to pomysł koncernu Kia na zdobycie klientów, którym zależy na ekologii i nowych technologiach. Model Niro został zaprojektowany w całości „od zera” jako pojazd typowo hybrydowy. Auto ma być napędzane silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) o mocy 105 KM i momencie 147 Nm. Oprócz tego karoseria auta będzie skrywać silnik elektryczny o mocy 32 kW zasilanym baterią akumulatorów litowo-polimerowych o pojemności 1,56 kWh. Generowana przez ten zestaw moc przenoszona jest na koła samochodu poprzez sześciostopniową przekładnię dwusprzęgłową.
Zobacz też: Kia PacWest Adventure Sorento: po przygodę w teren
Zespoły platformy podwoziowej Niro dostosowane zostały do zabudowy napędu benzynowo-hybrydowego nowej generacji. W terminie późniejszym dla gamy Niro oferowany będzie także układ napędowy hybrid-plug-in (tj. ładowany z zewnętrznego portu elektrycznego). Rozpoczęcie produkcji na rynki światowe nastąpi pod koniec 2016 w koreańskim zakładzie wytwórczym Hwasung.