Kia przy okazji targów motoryzacyjnych w Genewie przedstawia nowe samochody z wtyczką. Hybrydowa Kia Niro łączy wszechstronność crossovera z bardzo niskim zużyciem paliwa. Od teraz ten samochód poza standardową hybrydą będzie także występował z bardziej zaawansowanym napędowy typu plug-in. Zespół napędowy składa się z benzynowej jednostki 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz z silnika elektrycznego i akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 8,9 kWh. Inżynierowie Kia zakładają, że łączna emisja dwutlenku węgla tego auta będzie wynosiła poniżej 30 g/km, a zasięg samochodu na energii elektrycznej to około 55 km. Bagażnik crossovera zmieści 324 litry ładunku (według VDA) dzięki zastosowaniu akumulatorów pod podłogą.
Czytaj: TEST Kia Niro hybrid 1.6 GDI 141 KM 6DCT L: czas na Koreę
Kia Niro w wersji hybrydowej typu plug-in wykorzystuje odzysk energii kinetycznej niemal w każdej możliwej sytuacji (nie tylko w czasie hamowania, ale również podczas jazdy ze stałą prędkością bez przyspieszania, aby ładować akumulator jak najczęściej i jak najbardziej efektywnie. Nowy system Eco Driving Assistant (Eco DAS) w inteligentny sposób podpowiada kierowcy jak prowadzić Niro, aby jazda była jak najbardziej efektywna z punktu widzenia gospodarki energią elektryczną. Eco DAS obejmuje Coasting Guide Control (CGC) i Predictive Energy Control (PEC), które umożliwiają zwiększenie zasięgu Kia Niro poprzez sugerowanie kierowcy kiedy powinien używać w zależności od ukształtowania terenu i przebiegu drogi pedału przyspieszenia lub hamulca. Na ekranie dotykowym wyświetla się poziom naładowania akumulatora oraz informacje o położeniu najbliższych stacji ładowania.
Kia Optima Plug-in Hybrid
Wszechstronna Kia Optima kombi PHEV to obok Niro druga nowość z zespołem napędowym typu plug-in. Przestronne i funkcjonalne auto zyskuje w ten sposób napęd, który w wypadku Optimy sedan jest w ofercie już od trzeciego kwartału 2016 roku. Nowa odmiana Optimy została zaprojektowana wyłącznie na potrzeby rynku europejskiego. Kombi oferuje bagażnik o pojemności 440 litrów (według VDA), czyli o 133 litry więcej niż Optima Plug-in Hybrid w wersji sedan. Na zespół napędowy składają się czterocylindrowa jednostka napędowa 2.0 GDI oraz silnik elektryczny o mocy 50 kW i polimerowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 11,26 kWh. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM, a maksymalny moment obrotowy 375 Nm. Dzięki takim parametrom zespołu napędowego zasięg na energii elektrycznej wynosi ponad 60 km i ma odznaczać się średnią emisją dwutlenku węgla zaledwie 34 g/km.
Sprawdź: TEST Kia Optima 1.7 CRDI 7DCT XL: wcale nie egzotyczna
Samochód jest wyposażony w 8-calowy ekran dotykowy i system multimedialny, współpracujący z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay, a także w Kia Connected Services, wykorzystujący dane od TomTomTM. Dzięki tej usłudze kierowcy mają dostęp do informacji o aktualnym natężaniu ruchu, lokalizacji radarów i prognozy pogody. Optima kombi w wersji hybrydowej typu plug-in jest oferowana z bezprzewodową ładowarką urządzeń mobilnych. Pakiet systemów bezpieczeństwa i wspomagających kierowcę podczas jazdy pomaga uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki.
Kia Niro Plug-in Hybrid oraz Optima Plug-in Hybrid trafią do sprzedaży w całej Europie w trzecim kwartale 2017 roku.