Kia Corporation, podczas Seul Mobility Show 2021, po raz pierwszy zaprezentowała nową Kię Niro. Za sprawą tego modelu Kia chce udostępnić zrównoważoną mobilność jak najszerszej grupie odbiorców. Model ten wyraża zaangażowanie marki Kia w budowanie bardziej zrównoważonej mobilności w przyszłości. Wszechstronne crossover jest integralną częścią coraz większej gamy modeli przyjaznych dla środowiska i odpowiada zróżnicowanym potrzebom użytkowników, którzy dbają o zrównoważony rozwój.
Polecany artykuł:
Kia nadal podejmuje kroki w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości i zaprasza wszystkich do przyłączenia się do nowej ery mobilności. Nowa Kia Niro ułatwia prowadzenie zrównoważonego stylu życia dzięki wykorzystaniu ekologicznych materiałów, zaawansowanej technologii i za sprawą elektrycznych układów napędowych, a jednocześnie spełnia zróżnicowane potrzeby klientów
– powiedział Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia.
W wyglądzie zewnętrznym nowego Niro widać silny wpływ modelu koncepcyjnego Habaniro zaprezentowanego w 2019 roku. Odważnie stylizowany crossover z dwukolorowym nadwoziem ma szeroki tylny słupek, który poprawia przepływ powietrza i istotnie wpływa na aerodynamikę. Umieszczono w nim również tylne światła w kształcie bumerangu. Charakterystyczna osłona w kształcie tygrysiego nosa została przekształcona i w nowym Niro rozciąga się od pokrywy silnika aż po zderzak. Nowoczesny wygląd przodu podkreślają efektowne światła do jazdy dziennej w technologii LED. Tylna część nadwozia nowego Niro łączy proste powierzchnie z dynamicznymi elementami, co odpowiada nowoczesnemu stylowi i przyciąga uwagę.
Pojazd łączy przestronność wnętrza i wygląd SUV-a. Tak samo, jak w Kii EV6, na desce rozdzielczej zastosowano sąsiadujące ze sobą ekrany, przy jednoczesnym zachowaniu oddzielnych elementów sterujących ustawieniami klimatyzacji. Deska zakrzywia się wokół kierowcy i pasażera, i ma wiele przecinających się poziomych i ukośnych linii. Nastrojowe oświetlenie podkreśla jej kształt i tworzy przyjazną atmosferę. W kabinie zastosowano nowe materiały, które pochodzą z recyklingu. Podsufitka, siedzenia, panele na drzwiach są wykonane z przetworzonych odpadów z domieszką materiałów organicznych, aby zminimalizować wpływ nowego Niro na środowisko i zmniejszyć ilość odpadów. Fotele o smukłej formie zwiększają przestronność w kabinie oraz poprawiają komfort siedzenia dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologicznie lekkiej konstrukcji.
Nowe Niro będzie dostępne z układami napędowymi typu HEV (tradycyjna hybryda), PHEV (hybryda typu plug-in) i EV (wersja w pełni elektryczna). Szczegółów technicznych dotyczących tych napędów jeszcze nie znamy. Koreańczycy o tych kwestiach jeszcze głośno nie mówią. Ciekawostką jest wprowadzenie nowego trybu jazdy „Greenzone Drive Mode”, który automatycznie przełącza napęd hybrydowy typu plug-in na napęd elektryczny. Podczas jazdy w tzw. zielonych strefach, w oparciu o wskazówki systemu nawigacji, samochód automatycznie zaczyna wykorzystywać do napędu energię elektryczną. Nowe Niro rozpoznaje również ulubione miejsca kierowcy, na przykład dom czy biuro w centrum miasta, zapamiętane w nawigacji jako tzw. zielona strefa.
Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w trzecim kwartale 2022 roku.