Kia ma chrapkę skorzystać na rosnącym popycie zapotrzebowania na samochody o napędzie hybrydowym. Koreańczycy zbudowali auto łączące funkcjonalność przestronnego crossovera z niskim zapotrzebowaniem na paliwo. Niro zaprojektowane od podstaw jako auto hybrydowe, ma wyróżniać się na tle konserwatywnie stylizowanych hybrydowych rywali. Crossover przy okazji prezentuje aerodynamiczny kształt nadwozia, którego współczynnik oporu powietrza wynosi 0,29. Rozstaw osi wynoszący 2700 mm ma zapewnić dużo miejsca w kabinie. Kia Niro przy 4335 mm długości nadwozia, 1800 mm szerokości i 1535 mm wysokości, idealnie wpisuje się w lukę między większą Kia Sportage, a mniejszym cee’dem.
Hybrydowy układ napędowy składa się z 1.6-litrowego benzynowego silnika GDI (moc 105 KM i 147 Nm) z bezpośrednim wtryskiem, litowo-jonowych akumulatorów, silnika elektrycznego o mocy 32 kW i 6-biegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (6DCT). Łączna moc hybrydowego zespołu napędowego wynosi 141 KM i 170 Nm. Celem inżynierów podczas testów homologacyjnych jest uzyskanie emisji CO2 na poziomie 89 g/km, którą osiągnięto podczas wewnętrznych prób. Konstrukcja podwozia wykorzystuje z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami dolnymi.
Sprawdź też: Kia Optima Sportswagon: debiut wyczekiwanego kombi
Ważący 33 kg litowo-jonowy akumulator o pojemności 1,56 kWh jest jak dotąd najlżejszym i najbardziej wydajnym kiedykolwiek wykorzystywanym w samochodach Kia. Firma Kia chwali się, że akumulator zastosowany w Niro odznacza się o nawet 50% wyższą gęstością energii i o 13% większą wydajnością energetyczną niż akumulatory stosowane u konkurentów. Zbiornik na benzynę ma pojemność 45 litrów, a bagażnik pomieści 421 litrów ładunku.
Szykowana do produkcji seryjnej Kia Niro, będzie oferowana z wieloma systemami asystującymi, dostępnymi jako wyposażenie seryjne lub za dopłatą. Na pokładzie pojawią się też rozbudowane multimedia i systemy rozrywki. Po europejskim debiucie w Genewie, w maju w zakładach Hwasung w Korei ruszy produkcja nowej Kia Niro. Po debiucie, który odbędzie się na marcowych targach w Genewie, w maju 2016 roku w zakładach Hwasung w Korei ruszy seryjna produkcja auta. Pierwsze egzemplarze Niro trafią do sprzedaży w Europie już w lipcu.