Nowa Optima z pazurem ma być drugim modelem GT w ofercie Kia Motors, zaraz po modelach cee'd GT i pro_cee'd GT, sprzedawanych od 2013 roku. Optima GT jest wyraźnie bardziej zadziorna w porównaniu ze standardową wersją sedana. Sylwetka otrzymała przeprojektowany grill i śmiałą stylizację detali. Wewnątrz aby kierowca nie miał wątpliwości co do cech auta, Optima GT wyróżnia się sportowymi akcentami takimi jak aluminiowe nakładki na pedały czy sportowa kierownica.
Sprawdź: Kia pro_cee’d wjeżdża do salonów: znana polska CENA
Zaprojektowana z myślą o europejskich drogach, Optima GT otrzymała unikatowe nastawy zawieszenia. Inny niż w wersjach standardowych będzie też system elektronicznej kontroli układu jezdnego ECS, indywidualizujący siłę tłumienia amortyzatorów dla każdego koła z osobna. Doszły także większe tarcze hamulcowe i specjalna wersja nowego układu kierowniczego o wspomaganiu elektrycznym R-MDPS. Do napędu wykorzystano silnik benzynowy 2.0 T-GDI o mocy 245 KM (przy 6000 obr./min.) i 353 Nm (przy 1350-4000obr.min.). Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s, a prędkość maksymalna to 240 km/h.
Optima GT została opracowana jako wspólny projekt Globalnego Centrum Badawczo-Rozwojowego Kia Motors w Namyang w Korei oraz Europejskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego w Russelsheim w Niemczech. Zupełnie nowa Kia Optima trafi do sprzedaży w Europie w 4. kwartale 2015 r.Oodmiana GT do oferty zostanie włączona w drugiej połowie 2016 roku.