Choć od 2016 roku udział w rynku samochodów segmentu A zmniejszył się z 3,7% do 2,9%, liczba rejestracji Kii Picanto w Polsce systematycznie rośnie. Od stycznia do maja 2020 roku Picanto zwiększyło udział w segmencie A do 12% w porównaniu z wynikiem 8% w analogicznym okresie roku 2019. Wzrost udziału w segmencie A w 2020 roku sprawił, że Picanto plasuje się na podium najpopularniejszych modeli tego segmentu.
Przeczytaj również: Kia Rio przeszła lifting! Koreański maluch stał się hybrydą i jest bezpieczniejszy
W ramach faceliftingu Picanto odświeżono wygląd wszystkich wersji. Pojazd dostępny jest w 10 kolorach nadwozia do wyboru, dzięki którym samochód ma się rzucać w oczy. Dostępne są również nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów. Najbardziej zmieniły się odmiany GT-Line i X-Line. Przód w tych autach wyróżnia się nowymi detalami stylistycznymi. Osłona chłodnicy ma nowy kształt, a jej chromowana listwa ciągnie się aż przez dolną część przeprojektowanych reflektorów, co sprawia, że auto wygląda na szersze niż jest w rzeczywistości. Po każdej stronie grilla dodano kolorystyczne wyróżnienie – czerwone w GT-Line i czarne w X-Line. W obydwu liniach modelowych przeprojektowano reflektory i dodano cztery diody LED, jako światła do jazdy dziennej. Z tyłu samochód również ma nowe lampy wykonane w technologii LED i bardziej smukłe światła przeciwmgielne.
Modernizacja wnętrza
Facelifting Picanto obejmuje szereg zmian wizualnych i technologicznych również we wnętrzu, które koncentrują się wokół większego 8-calowego ekranu dotykowego systemu multimedialnego oraz 4,2-calowego wyświetlacza w zestawie zegarów. Picanto jest oferowane z tapicerką materiałową lub materiałową połączoną ze skórą ekologiczną. Do wyboru jest kilka wzorów tapicerki, które podkreślają wyższą jakość wykonania.
Testowaliśmy: To auto łączy ze sobą kilka skrajności. Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM DCT7 - TEST, OPINIA, WIDEO
Odświeżony najmniejszy model marki Kia może być również wyposażony w system UVO Connect drugiej generacji, zapewniający dostęp do usług cyfrowych, które wspierają kierowcę w czasie rzeczywistym oraz umożliwiający zdalny dostęp do informacji o samochodzie. System jest standardowo wyposażony w Apple CarPlay i Android Auto.
Podwyższone bezpieczeństwo
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa, dotychczas stosowane w modelach wyższych segmentów, czynią pojazd jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. W wyposażeniu pojawia się m.in. Lane Following Assist i Forward Collision-Avoidance Assist oraz debiutujące Kia Blind Spot Collision Avoidance Assist i Kia Rear Cross Traffic Collision Avoidance Assist.
W zależności od wersji wyposażenia, rodzina systemów ADAS w Picanto obejmuje system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów i pieszych (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA). Ponadto, Picanto jest dostępne z system monitorowania martwego pola w lusterkach rozszerzonym o funkcję zmniejszającą ryzyko kolizji podczas zmiany pasa ruchu (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist – BCA), asystentem utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW) i asystentem utrzymania na pasie ruchu (Lane Following Assist – LFA).
Przeczytaj także: Jeśli jesteś taksówkarzem, ten wóz jest dla Ciebie. Hybrydowa Kia Niro ma wszystko czego trzeba - TEST, OPINIA
System LFA wykorzystuje kamerę i radar do monitorowania oznaczeń na jezdni, aby – poprzez ingerencję w układ kierowniczy – utrzymać Picanto na środku pasa ruchu. Odświeżone Picanto oferuje także system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist – RCCA), który nie tylko ostrzega kierowcę o pojeździe zbliżającym się z lewej lub prawej strony, ale również może zatrzymać Picanto, jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenie.
Zmodernizowana Kia Picanto jest także wyposażona w system uruchamiania świateł hamowania w nagłej sytuacji (Emergency Stop Signal – ESS). System sprawia, że światła hamowania migają, aby ostrzec samochód za Picanto, jeśli kierowca musiał nagle zahamować. Najmniejszy model marki Kia jest oferowany z układem wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control – HAC), który utrzymuje samochód na hamulcu podczas ruszania pod górę, aby zapewnić komfortowy start.
Picanto po faceliftingu jest również standardowo wyposażone w systemy – zarządzania stabilnością auta (Vehicle Stability Management – VSM), kontroli siły hamowania w zakręcie (Cornering Brake Control – CBC) i stabilizacji na prostej (Straight-line Stability – SLS), które ułatwiają zachowanie kontroli nad autem podczas hamowania i pokonywania zakrętów.
Wolnossące silniki
Modernizacji poddano także gamę benzynowych jednostek napędowych. Gama obejmuje dwa wolnossące silniki o pojemności 1.0 litra 67 KM (3-cylindrowy) lub 1.2 litra 84 KM (4-cylindrowy) z wtryskiem paliwa typu Dual-Port Fuel Injection. Mocniejsza, 84-konna może od teraz współpracować z opcjonalną zautomatyzowaną skrzynią biegów (AMT). Dopłata do mocniejszego o 17 KM silnika w porównaniu z podstawowym wynosi 3000 zł, do zautomatyzowanej skrzyni biegów – 3500 zł. Dzięki zmodernizowanym silnikom Picanto legitymuje się niższą emisją dwutlenku węgla. Najbogatsze wersje Picanto – GT-Line i X-Line – są oferowane wyłącznie z mocniejszym silnikiem i kosztują tyle samo, bez względu na sposób wykończenia. Cena wynosi 62 490 zł.
Testowaliśmy: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245 KM 8AT RWD GT Line
Za kwotę 1500 zł bazową odmianę M można doposażyć w Pakiet Bezpieczeństwa, który obejmuje system autonomicznego hamowania z dwoma trybami pracy – miejskim i pozamiejskim oraz zegary z 4,2-calowym wyświetlaczem komputera pokładowego. Tyle samo dopłaty wymaga znacznie bogatszy pakiet do droższej wersji L. W jego skład wchodzą system autonomicznego hamowania z dodatkową funkcją wykrywania pieszych, tempomat z ogranicznikiem prędkości, asystent utrzymania pasa ruchu i prowadzenia auta pośrodku pasa oraz system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy.
Wraz z debiutem nowego Picanto w ofercie pojawia się bardzo atrakcyjny pakiet wyposażenia Business Line zawierający pakiet zimowy, dostęp bezkluczykowy, nawigację z łącznością UVO, tylne czujniki parkowania, przyciemniane szyby tylne oraz aluminiowe felgi 15”. Wartość pakietu to 8000 zł, natomiast dla klientów dostępny jest w cenie 6000 zł.
Odświeżona Kia Picanto będzie dostępna z 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 km. Sprzedaż rozpocznie się w trzecim kwartale 2020 roku.
Kia Picanto - polski CENNIK
Kia Picanto lifting 2020 - cennik i wyposażenie PDF
silnik/wersja | M | L | GT Line | X Line |
---|---|---|---|---|
1.0 MPI 67 KM 5MT | 39 900 zł | 50 490 zł | - | - |
1.2 MPI 84 KM 5MT | 42 900 zł | 53 490 zł | 62 490 zł | 62 490 zł |
1.2 MPI 84 KM 5AMT | 46 900 zł | 56 900 zł | 65 990 zł | 65 990 zł |