Kia podbija Europę

2008-09-26 20:30

Koreański koncern Kia szykuje cztery premiery na Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu. Będą to miejski crossover Soul, energooszczędny Cee'd ISG, Cee'd Hybrid i Soul Hybrid.

KIA Soul adresowany jest do zupełnie nowej grupy klienteli na całym świecie. Ma więc szansę pozyskania tysięcy klientów – trafiając przede wszystkim do serc osób młodych oraz młodych duchem.

Gama jednostek napędowych oferowana w Europie obejmować będzie diesela o mocy 126 KM z filtrem cząstek stałych DPF oraz 126-konny silnik benzynowy, wywodzący się bezpośrednio z nowoczesnej i niezawodnej jednostki 1,6-litrowej, produkowanej w Żylinie na Słowacji.

„Zielona Strefa” KIA na Salonie w Paryżu

W ramach „Zielonej Strefy” KIA na paryskim Salonie Samochodowym KIA Motors wystawi swoje cztery nowe pojazdy: KIA cee’d ISG, Soul Hybrid, cee’d Hybrid oraz Sportage FCEV.

Jedną z pierwszych technologii "eco-friendly" (przyjaznych środowisku), przeniesionych z etapu koncepcji do rzeczywistości jest system ISG (Idle Stop & Go). W samochodach KIA cee’d o napędzie benzynowym Idle Stop & Go, dostępny będzie już na początku 2009 roku. System ten automatycznie wyłącza silnik pojazdu stojącego w korku miejskim i uruchamia silnik ponownie, gdy można już jechać dalej – obniżając zużycie paliwa i emisję spalin do otoczenia nawet o 15 procent.

Światowe premiery na Paryskim Salonie Samochodowym 2008 mają również pojazdy koncepcyjne KIA cee’d Hybrid oraz KIA Soul Hybrid, który wyposażono w przezroczystą maskę silnika i podłogę, aby łatwo „podejrzeć” hybrydowy zespół napędowy wraz z baterią akumulatorów.

Soul Hybrid napędzany jest przez duet silnika spalinowego Gamma o pojemności 1,6 litra z silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW i momencie obrotowym 105 Nm – współpracujący z bezstopniową skrzynią przekładniową (CVT) konstrukcji KIA, systemem ISG oraz systemem odzysku energii podczas hamowania, doładowującym baterię akumulatorów. W  wersji prototypowej zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km, a emisja CO2 maleje o 26,4 procent – do 117 g/km.

KIA cee’d Hybrid – z kolei – został przygotowany już w Europie. Podobnie jak Soul Hybrid, cee’d korzysta z 1,6-litrowej jednostki spalinowej w parze z silnikiem elektrycznym o mocy 15 kW. Doświadczalne zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km, a emisja CO2 – 114 g/km.