W drugiej połowie 2018 r. Kia wprowadzi do oferty pierwszy samochód z 48-woltowym hybrydowym zespołem napędowym typu "mild hybrid". Nowy zespół napędowy EcoDynamics+, emituje mniej dwutlenku węgla dzięki wspomaganiu przyspieszania silnikiem elektrycznym. Jest on też wykorzystywany jako generator i pozwala na dłuższą jazdę z wyłączonym silnikiem.
Więcej: Czym różni się pełna hybryda od miękkiej hybrydy?
Kompaktowe rozmiary poszczególnych podzespołów dają możliwość zastosowania hybrydowego zespołu napędowego w modelach obecnej generacji bez negatywnego wpływu na ich przestronność. Pierwszym modelem, który będzie oferował nowy układ napędowy EcoDynamics+ z hybrydą typu "mild hybrid", będzie Kia Sportage. Auto pojawi się w ofercie w drugiej połowie 2018 roku. Od nowego roku oferta modeli spod znaku EcoDynamics+ poszerzy się o Ceeda trzeciej generacji.
Elektryfikacja modeli
Do 2025 roku koreańska marka planuje poszerzyć ofertę o 16 nowych modeli z zaawansowanym zespołem napędowym. Wśród nich znajdzie się 5 samochodów hybrydowych, 5 hybryd typu plug-in, 5 aut z napędem elektrycznym a w 2020 r. pojawi się nowy samochód elektryczny z ogniwami paliwowymi.
TEST: Kia Sportage - wysoki współczynnik atrakcyjności
Czysty Diesel
Zespół napędowy EcoDynamics+ sprawia, że silnik wysokoprężny emituje mniej szkodliwych substancji. W układzie oczyszczania spalin zastosowano układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR, co pozwoliło zmniejszyć emisję CO2 o 4% według testów normy WLTP i do 7% w testach według normy NEDC. Wprowadzenie do oferty hybrydowego zespołu napędowego typu "mild hybrid" z silnikiem wysokoprężnym przyczyni się do obniżenia średniego zużycia paliwa przez samochody marki Kia oferowane na świecie.
Dwa tryby pracy
Głównymi elementami hybrydowego zespołu napędowego "mild hybrid" są 48-woltowy litowo-jonowy akumulator o pojemności 0,46 kWh i nowy silnik elektryczny, który jednocześnie pełni funkcję silnika i generatora. Sterowany elektronicznie za pomocą falownika płynnie przełącza się pomiędzy dwoma trybami pracy. System jest napędzany paskiem z wału korbowego i podczas przyspieszania zapewnia do 10 kW mocy elektrycznej, która wspomaga wysokoprężną jednostkę napędową, zmniejszając obciążenie silnika i redukcję emisji spalin. W trybie generatora system odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania zarówno przy użyciu hamulców i biegów, a potem wykorzystuje tę energię do ładowania akumulatorów.
Systemem steruje komputer, który oblicza najbardziej efektywne wykorzystanie dostępnej energii. Jednostka sterująca bierze przy tym pod uwagę to, ile energii pozostało w akumulatorze.
Zobacz TEST: Kia Picanto GT Line - mały rozrabiaka
Energia z baterii może być również wykorzystana do obsługi nowej funkcji Moving Stop & Start. Jeśli akumulator ma wystarczająco dużo energii, silnik spalinowy wyłącza się automatycznie podczas hamowania biegami i przy użyciu hamulców. Układ może natychmiast płynnie uruchomić silnik ponownie, jeśli kierowca naciśnie pedał przyspieszenia.
Hybrydowy zespół napędowy typu "mild hybrid" może współpracować zarówno z mechanicznymi jak i automatycznymi skrzyniami biegów. Może być także stosowany w samochodach z napędem na przednie, tylne i cztery koła. Zamiast silnika Diesla w zespole napędowym można zastosować również benzynową jednostkę napędową. Z taką technologią Kia może dość szybko rozwinąć swoją gamę modelową pod kątem alternatywnych źródeł energii.
Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebooku