Kia ProCeed korzysta z nazwy stosowanej do tej pory w trzydrzwiowym hatchbacku, którą wcześniej zapisywano pro_cee'd. Za wygląd i techniczną stronę odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. Przy długości nadwozia wynoszącej 4605 mm ProCeed jest o 5 mm dłuższy od Ceeda kombi i ma dłuższy przedni zwis (885 mm). Pod względem wysokości auto jest 43 mm niższe w stosunku do kombi (1422 mm), a prześwit jest mniejszy o 5 mm (135 mm). Rozstaw osi liczący 2650 mm jest taki sam jak w hatchbacku i kombi. Pojemność przedziału bagażowego wynosi 594 litry (wg VDA).
Z profilu pojazd nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku. Ma niemal identyczną linię dachu, która płynnie i elegancko przechodzi w tylne błotniki. Wyraźne przetłoczenia karoserii przebiegają przez całą długość samochodu, ciągnąc się od reflektorów aż do pokrywy bagażnika, aby wizualnie wydłużyć nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyróżnia ProCeeda na tle wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Tylna szyba w Ceedzie kombi jest odchylona od pionu pod kątem 50,9°, w ProCeedzie ma nachylenie typowe dla samochodów w stylu coupe i jest odchylona od pionu pod kątem 64,2°. Nazwa modelu – ProCeed – jest napisana wielkimi literami pośrodku tylnej klapy, pod światłem LED przeciągniętym przez całą szerokość pokrywy bagażnika.
Nowy ProCeed będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line mają do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/40 R18. Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa kompaktowej rodziny, samochód będzie dostępny wyłącznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM. Wnętrze wygląda właściwie tak samo, jak w hatchbacku oraz kombi.
Tylko turbo
Do napędu shooting brake'a posłużą wyłącznie silniki turbodoładowane. Wersja GT Line jest dostępna z trzema silnikami do wyboru. 1.0 T-GDi generuje 120 KM i 172 Nm. Mocniejszy 1.4 T-GDi osiąga 140 KM i 242 Nm. Obydwie jednostki są wyposażone w filtr cząstek stałych przeznaczony dla silników benzynowych, dzięki czemu ProCeed z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6d TEMP. Podstawowo motory łączone są z sześciobiegową przekładnią mechaniczną. Mocniejszy 1.4 l może być sparowany z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną.
Silnik wysokoprężny 1.6 CRDi osiąga moc wynoszącą 136 KM i 280 Nm. Współpraca może się odbywać zarówno z 6-biegową przekładnią mechaniczną, jak i 7-biegową automatyczną dwusprzęgłową. W przypadku tej drugiej moment obrotowy wzrasta do 320 Nm. Silnik ten emituje mniej dwutlenku węgla, cząstek stałych i NOx w porównaniu z wcześniejszymi silnikami diesla produkcji Kia, dzięki czemu spełnia wymagania określone w normie Euro 6d TEMP.
Kia ProCeed GT jest napędzana wyłącznie przez 1.6-litrowy silnik T-GDi o mocy 204 KM i 265 Nm, współpracujący z siedmiobiegową przekładnią o dwóch sprzęgłach, która może pracować w trybie automatycznej lub ręcznej. W tym drugim wypadku kierowca może korzystać z łopatek umieszczonych przy kierownicy i wykonanych ze stopu metali lekkich. Oficjalne dane dotyczące osiągów zostaną opublikowane po zakończeniu procesu homologacji.
Auto dla Europy
Auto zostało zaprojektowane dla europejskich kierowców i było testowane na europejskich drogach. Model ten będzie produkowany w Europie, a w momencie wprowadzenia na rynek zaoferuje nabywcom gwarancję na 7 lat lub przebieg 150.000 kilometrów
Kia ProCeed zostanie zaprezentowana szerokiej publiczności na początku października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Sprzedaż auta wyłącznie w Europie rozpocznie się na przełomie roku. Produkcja będzie odbywać się w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi.