Debiut nowego Rio może namieszać w segmencie B. Koreański maluch poza odświeżoną stylistyką został nafaszerowany najnowszymi systemami bezpieczeństwa oraz jako pierwszy w historii marki otrzymał hybrydowy układ napędowy z 48-woltową instalacją elektryczną. Na pokładzie zmodernizowanej Kii Rio znajdzie się także system UVO Connect drugiej generacji i zaawansowany system multimedialny. Zacznijmy jednak od początku.
Sprawdź: To auto łączy ze sobą kilka skrajności. Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM DCT7 - TEST, OPINIA, WIDEO
Pierwsze hybrydowe Rio
Rio jest pierwszym modelem marki Kia, który jest napędzany zelektryfikowanym układem napędowym typu mild-hybrid z silnikiem benzynowym z rodziny EcoDynamics+, który stanowi połączenie nowej jednostki napędowej T-GDi „Smartstream” o pojemności 1-litra ) z elektryczną jednostką o napięciu 48V. Tym samym dodatkowy moment obrotowy, który generuje silnik elektryczny wpływa zarówno na poprawę osiągów, jak i na zmniejszenie zużycia paliwa.
Nowy silnik z rodziny „Smartstream” zastępuje wcześniej stosowany w Rio 1,0-litrowy silnik T-GDi typu „Kappa” i jest wyposażony w zaawansowany system zmiennego sterowania czasem otwarcia zaworów. Silnik „Smartstream” osiąga taką samą moc, jak silnik typu „Kappa” – 100 KM lub 120 KM, ale zapewnia o 16% wyższy maksymalny moment obrotowy silnikowi w wersji 120-konnej (200 Nm). Rio po faceliftingu będzie dostępne również z wcześniej oferowanymi benzynowymi jednostkami napędowymi, które poddano licznym modyfikacjom w celu zwiększenia ich wydajności i obniżenia emisji dwutlenku węgla.
Gama silników odświeżonego Rio będzie obejmowała benzynowe jednostki napędowe „Smartstream” – nową jednolitrową, 100-konną T-GDi oraz nową 1,2-litrową, wolnossącą o mocy 84 KM. Co więcej, 1-litrowy silnik T-GDi o mocy 100 KM jest teraz domyślnie oferowany z sześciobiegową przekładnią mechaniczną zamiast pięciobiegowej oraz z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach (7DCT).
Nowe multimedia
Rio po faceliftingu jest wyposażone w ulepszony system nawigacji z ekranem dotykowym i jest jednym z pierwszych modeli marki Kia w Europie, który oferuje system UVO Connect drugiej generacji. Ponadto na liście wyposażenia opcjonalnego znajdzie się większy 8-calowy ekran dotykowy, za którego pośrednictwem obsługuje się system audio lub nawigację satelitarną.
Zobacz: Kia Telluride Światowym Samochodem Roku 2020! Nieznany w Europie model z główną nagrodą
Nowy system oferuje również łącze Bluetooth z możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch urządzeń mobilnych – jednego jako telefon obsługiwany przez zestaw głośnomówiący i z dostępem do multimediów; drugiego wyłącznie do korzystania z multimediów. Większy, 8-calowy ekran dotykowy oferuje także bezprzewodowe połączenia Apple CarPlay i Android Auto, co oznacza, że łączenie smartfona z systemem multimedialnym za pomocą kabla w Rio jest już historią.
Delikatne zmiany
Zauważalną zmianą w odświeżonym Rio jest nowy pas przedni. Pozostałe zmiany w stylistyce są bardzo subtelne i miały na celu uproszczenie designu, aby Rio prezentowało się jeszcze bardziej gustownie. Delikatne zmiany sprawiły, że przednia część samochodu jest teraz bardziej obła i nadaje Rio bardziej zdecydowany wygląd na drodze. Wybrane wersje Rio po faceliftingu są wyposażone w nowe, w pełni LED-owe reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej.
Przeczytaj także: Jeśli jesteś taksówkarzem, ten wóz jest dla Ciebie. Hybrydowa Kia Niro ma wszystko czego trzeba - TEST, OPINIA
W kabinie zastosowano natomiast jeszcze lepszej jakości materiały i nowe technologie, aby poprawić ogólną jakość wykonania. Najbardziej widoczne zmiany to większy niż dotychczas 8-calowy panoramiczny ekran dotykowy oraz 4,2-calowy wyświetlacz między zegarami o wyższej rozdzielczości w zestawie wskaźników. W wersji GT-Line Rio jest oferowane z czarnym, jednobarwnym wnętrzem z białymi kontrastowymi lamówkami i przeszyciami na siedzeniach oraz z deską rozdzielczą wykończoną w sposób imitujący włókno węglowe.
Bezpiecznie jak nigdy wcześniej
Od teraz Rio może być wyposażone w liczne najnowsze, zaawansowane systemy asystujące, jak system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, pojazdów i – co należy do nowości – także rowerzystów (Forward Collision-Avoidance Assist – FCA), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist – LKA), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy (Driver Attention Warning – DAW) i system monitorowania martwego pola w lusterkach (Blind Spot Collision Warning – BCW).
W zależności od wersji wyposażenia do Rio po faceliftingu jest dostępny również system ostrzegania o ruszeniu poprzedzającego pojazdu (Leading Vehicle Departure Alert), zastosowany po raz pierwszy w samochodzie segmentu B. Jeśli Kia Rio zatrzyma się w korku lub na czerwonym świetle i poprzedzający ją samochód ruszy, system poinformuje kierowcę o tym fakcie. Warto także wspomnieć, że odświeżony maluch jest seryjnie wyposażony w sześć poduszek powietrznych i mocowania ISOFIX.
W sprzedaży już niebawem
Kia Rio po faceliftingu zadebiutuje w Europie w trzecim kwartale 2020 roku i w standardzie będzie oferowana z 7-letnią gwarancją producenta lub na 150.000 km.