Koreańskie marki samochodowe stają się z każdym rokiem coraz groźniejszymi konkurentami zarówno dla europejskich, jak i japońskich producentów. Świetnym przykładem na to jest Kia Sportage, która po pierwsze jest najchętniej wybieranym w Polsce przedstawicielem segmentu SUV, a po drugie zajmuje 10 miejsce na liście najchętniej kupowanych aut przez Polaków. W samym 2013 roku sprzedano w naszym kraju dokładnie 6000 egzemplarzy modelu Sportage (na świecie 89 553 sztuk), zaliczanego do klasy niższej średniej, w grupie aut terenowo-rekreacyjnych.
Sportage trzeciej generacji po liftingu (MY 2014) pochwalić się może niewielkimi, lecz istotnymi zmianami nadwozia, odświeżonym wnętrzem i nowymi materiałami wystroju kabiny (paneli drzwi i konsoli centralnej). Nowe opcje wyposażenia kabiny to: zegary "KiaSupervisionCluster" osadzone w dwóch tubach, nowy system audio marki Infinity by Harman oraz progresywne wspomaganie kierownicy z trzema trybami pracy Flex Ster (podniesienie czułości precyzji układu kierowniczego). Zmiany nadwoziowe obejmują takie elementy jak: poprawiona atrapa chłodnicy wykonana w kolorze fortepianowym, LED-owe lampy tylne, nowe wzory felg aluminiowych, aerodynamiczna antena dachowa typu "płetwa rekina" oraz dodatkowe kolory nadwozia.
Sprawdź też: Najtańsze fabrycznie nowe SUV-y i auta rekreacyjne z napędem 4x4 w polskich salonach
Pod maską pojawił się nowy silnik benzynowy 2.0 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 166 KM i 205 Nm. Może on współpracować z 6-biegową skrzynią manualną oraz automatyczną. Poza tym w dalszym ciągu auto może mieć pod maską motor benzynowy 1.6 GDI 135 KM i 164 Nm, a także dwa wysokoprężne: 1.7 CRDI 115 KM i 260 Nm, 2.0 CRDI 136 KM i 373 Nm oraz 2.0 CDI 184 KM i 382 Nm. Zależne od jednostki jest przeniesienie napędu - występuje na na koła przednie (2WD) lub cztery koła (AWD). W Sportage po liftingu rozszerzono system ESC (elektroniczna stabilizacja jazdy) o podsystem stabilizacji toru ruchu holowanej przyczepy oraz zapobiegania dachowaniu. Poprawie uległo wyciszenie kabiny. Wpływ ma na to dopracowanie budowy zawieszenia, zastosowanie dźwiękochłonnych szyb, a także zredukowanie przenoszonych drgań silnika na konstrukcję nadwozia.
Europejskie wydanie Kii Sportage produkowane jest w zakładzie Żylina na Słowacji. Auto po liftingu, które zadebiutuje na 84. Salonie Samochodowym w Genewie, jest już do kupienia w polskich salonach. Cena odświeżonego modelu rozpoczyna się od 69 990 zł.