Kia Motors Corporation ogłosiła w Seulu szczegóły „Planu S” czyli średnio- i długoterminowej strategii. W najbliższych latach nastąpi przeobrażenie Kia Motors z przedsiębiorstwa skoncentrowanego na produkcji samochodów z silnikami spalinowymi na takie, o którego sile będą stanowiły auta elektryczne oraz spersonalizowane usługi związane z mobilnością. „Plan S” przewiduje, że innowacyjność i zwiększanie rentowności będą wspierane dwutorowo – poprzez przejście na produkcję pojazdów elektrycznych i autonomicznych, a także rozwój usług z dziedziny mobilności.
Testowaliśmy: To auto łączy ze sobą kilka skrajności. Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI 204 KM DCT7 - OPINIA, WIDEO
Do końca 2025 roku Kia będzie oferować pełną gamę aż 11 wyłącznie elektrycznych samochodów. Wśród nich znajdą się auta miejskie, SUV-y i vany. Początek ofensywy zaplanowano na rok 2022. Dzięki temu udział marki Kia w globalnym rynku aut elektrycznych wzrośnie do 6,6% (bez Chin). Jednocześnie do 25% wzrośnie udział modeli zelektryzowanych w ogólnej sprzedaży samochodów Kia Motors. Ponieważ do 2026 roku rynek samochodów elektrycznych na świecie będzie się mocno rozwijał, Kia zamierza sprzedawać 500 000 aut elektrycznych i milion zelektryzowanych rocznie (bez rynku chińskiego).
Pierwszy nowy pojazd elektryczny zadebiutuje w 2021 roku. Wiemy już, że będzie crossoverem i zostanie skonstruowany na nowej platformie. Kia informuje, że zasięg auta wyniesie ponad 500 kilometrów, a czas ładowania akumulatora będzie krótszy niż 20 minut. W gamie samochodów elektrycznych Kia zamierza stosować dwa rodzaje układu ładowania (o napięciu 400 V i 800 V) – w zależności od przeznaczenia auta. W celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb klientów w ofercie znajdą się zarówno modele o wysokich osiągach, jak i auta w rozsądnej cenie, bazujące na istniejących modelach.
Równocześnie, w ramach nowego modelu biznesowego, Kia będzie oferować usługi z zakresu mobilności oparte na pojazdach elektrycznych, które pomogą rozwiązać problemy z korkami w wielu miastach na świecie i przyczynią się do zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska. Na rynku pojazdów przeznaczonych do m.in car-sharingu, który będzie rozwijał się bardzo szybko, Kia zamierza zapewnić sobie wiodącą rolę.