Polska pod względem popularności Kii Stinger, ze sprzedażą na poziomie ponad 1600 egzemplarzy, plasuje się na trzecim miejscu w Europie. Od 2017 roku, kiedy rozpoczęła się sprzedaż tego modelu na Starym Kontynencie, nabywców znalazło w sumie około 10 000 Stingerów.
Testowaliśmy: Tego auta można śląskim policjantom pozazdrościć. Kia Stinger 2.0 T-GDI 245 KM 8AT RWD GT Line - TEST, OPINIA
Auto po modernizacji z zewnątrz zyskało m.in. nowe tylne lampy LED wraz z listwą świetlną biegnącą przez całą szerokość nadwozia, a także kierunkowskazy składające się z 10 pojedynczych diod LED. Nowe są także 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz rozbudowana została paleta kolorów nadwozia.
W kabinie zastosowane materiały są wyższej jakości, a nabywcy mają większy wybór kolorów i elementów wykończenia. Dolna część kierownicy ma nowe, metaliczne wykończenie, które nawiązuje do chromowanej ramki otaczającej zestaw wskaźników. Z kolei, lusterko wsteczne nie ma ramki, co jednocześnie nadaje mu nowoczesny wygląd i poprawia widoczność do tyłu.
Zobacz też: Kia Stinger GT 3.3 V6 T-GDI 366 KM 8AT AWD
W zależności od wykończenia, tapicerka na desce rozdzielczej i drzwiach może mieć kontrastowe szwy. Konsola środkowa jest wykończona aluminium. Na jej szczycie znajduje się 10,25-calowy ekran dotykowy nowego systemu multimedialnego, z nowym wykończeniem w kolorze błyszczącej czerni. System w standardzie oferuje Apple CarPlay i Android Auto oraz umożliwia sterowanie wybranymi funkcjami, jak np. radio, telefon, multimedia za pomocą komend głosowych. W zegarach zagościł 7-calowy cyfrowy zestaw wskaźników. W kabinie zastosowano nowe nastrojowe oświetlenie. Kierowca ma do wyboru aż 64 kolory światła, które subtelnie podkreślają luksusowy charakter kabiny oraz funkcję relaks – do wyboru jest 6 seansów relaksacyjnych: morze, deszcz, las, kominek, kawiarnia, śnieg.
Dzięki silnikowi 3.3 V6 T-GDi Kia Stinger jest najszybszym modelem marki Kia oferowanym kiedykolwiek w Europie. Znaczna większość z dotychczasowych nabywców Stingera zdecydowała się na wybór tej mocnej turbodoładowanej jednostki, dlatego Stinger w nowej odsłonie jest oferowany będzie wyłącznie w topowej specyfikacji napędu.
Polecamy test: Jest praktyczniejsza, niż się wydaje: Kia ProCeed GT Line 1.4 T-GDi 140 KM 7DCT
Silnik V6 generuje 370 KM przy 6000 obr./min. Dzięki dwóm turbosprężarkom maksymalny moment obrotowy wynosi 510 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów – od 1300 do 4500/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 270 km/h. Silnik współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która zmienia biegi szybko, płynnie i znakomicie pasuje do charakteru samochodu klasy Gran Turismo. Dodatkowym atutem Stingera jest napęd na cztery koła.
Kia Stinger po liftingu kosztuje w Polsce 239 990 zł. Sportowy fastback ma teraz bardzo bogate wyposażenie standardowe obejmujące m.in.: nowe systemy asystujące – system autonomicznego hamowania wzbogacony o asystenta skrętu w lewo, asystent jazdy utrzymujący pojazd na środku pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie oraz system automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń.
KLIKNIJ i POBIERZ: Kia Stinger 2021: cennik i wyposażenie PDF
W ofercie znajduje się opcjonalny pakiet Prestige Line, w skład którego wchodzą: asystent martwego pola z nową funkcją zmiany pasa ruchu w przypadku ryzyka kolizji, monitoring martwego pola z wyświetlaniem obrazu na zestawie wskaźników, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z nową funkcją automatycznego zatrzymania, system bezpiecznego wysiadania, system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360˚ oraz indukcyjna ładowarka. Cena pakietu to 5000 zł.
Wyposażenie dodatkowe nowego Stingera obejmuje również czarną lub czerwoną tapicerkę ze skóry Nappa wraz z wentylowanymi fotelami – dopłata wynosi 3000 zł. Dopłaty nie wymaga nowa, sportowa tapicerka zamszowo-skórzana w kolorze czarnym z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa. Oprócz lakieru metalizowanego za 3000 lub 4000 zł (lakier specjalny High Chroma Red) do Stingera GT dokupić można jeszcze tylko elektrycznie sterowane okno dachowe z roletą przeciwsłoneczną (dopłata 4000 zł).