Kia Stonic okazała się wielkim sukcesem marki Kia w Europie – od początku sprzedaży w 2017 roku nabywców znalazło ponad 150 000 egzemplarzy tego modelu. W 2019 roku pojazd ten stał się czwartym najlepiej sprzedającym się modelem Kia Motors w Europie. W Polsce samochód ten sprzedaje się jeszcze lepiej. Po modelu Ceed i Sportage, Stonic zajmuje trzecie miejsce w rankingu sprzedaży nad Wisłą. Produkcja odmiany GT Line rozpocznie się w październiku, w zakładzie Sohari w Korei. Podobnie jak inne modele marki Kia, również Stonic GT Line w standardzie jest oferowany z gwarancją na 7 lat lub do przebiegu 150 000 kilometrów.
Przeczytaj również: Kia Stonic po liftingu w Polsce. Nowy CENNIK na rok modelowy 2021
Wersja Stonic GT Line otrzymała elementy wyposażenia inspirowane samochodami sportowymi. Z zewnątrz w oczy rzucają się na nowo zaprojektowane zderzaki. W przednim, wyposażonym w trzy dodatkowe wloty powietrza do chłodnicy, zintegrowano diodowe światła przeciwmgielne. Nowe jest również metaliczne wykończenie dolnej krawędzi zderzaka. Osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa także ma wykończenie charakterystyczne dla odmiany GT Line, podobnie jak obudowy lusterek bocznych.
Ponadto, Kia Stonic GT Line standardowo jest wyposażona w nowe w pełni diodowe reflektory, z nowym wzorem świateł do jazdy dziennej. Bardziej wyrazisty niż w pozostałych odmianach tylny zderzak wyróżnia się nie tylko atrapą dyfuzora, ale również dwiema solidnymi końcówkami układu wydechowego. Uzupełnieniem jest 2-kolorowe nadwozie. Tylne lamy są wykonane w technologii LED. Do wyboru jest aż 9 kombinacji kolorystycznych nadwozia i dachu. Seryjnym wyposażeniem są w 17-calowe obręcze kół w rozmiarze 205/55.
Dobrze wyposażone wnętrze
Kabina wyróżnia się deską rozdzielczą, której wykończenie przypomina strukturę włókna węglowego oraz fotelami z tapicerką, która jest połączeniem czarnej tkaniny i syntetycznej skóry ze szwami w kolorze białym. Nowa jest także spłaszczona u dołu kierownica obszyta perforowaną skórą, z kontrastowymi szwami i zaopatrzona w logo GT Line. 4,2-calowy wyświetlacz w zestawie wskaźników także jest nowy.
Porównaliśmy: Którego crossovera wybrać? Skoda Kamiq 1.0 TSI 115 KM vs. Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 KM - PORÓWNANIE, OPINIA
Kia Stonic GT Line seryjnie jest oferowana z zestawem usług cyfrowych z darmowym 7-letnim dostępem oraz z nowym systemem multimedialnym. Na szczycie konsoli środkowej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, wyposażonego w funkcję UVO Connect drugiej generacji, która zapewnia łączność ze światem zewnętrznym i daje możliwość kontrolowania wybranych funkcji samochodu. Nowy system multimedialny seryjnie jest oferowany z nawigacją satelitarną. Łącze Bluetooth umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch urządzeń mobilnych – jednego z obsługą telefonu poprzez zestaw głośnomówiący i z możliwością korzystania z multimediów; drugiego jedynie do odbioru multimediów.
Miękka hybryda
Kia Stonic GT Line może mieć pod maską jeden z dwóch silników. 1.0 T-GDi osiąga maksymalną moc 100 KM i seryjnie współpracuje z sześciobiegową przekładnią mechaniczną (opcjonalnie – z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów). Drugim silnikiem jest 120-konny 1.0 T-GDi współpracujący z elektryczną instalacją o napięciu 48 V, zapewniającą większą wydajność poprzez odzysk energii elektrycznej. Auto jest miękką hybrydą z rozrusznikiem i generatorem (MHSG) połączonym z kompaktowych rozmiarów akumulatorem litowo-jonowym.
MHSG jest połączony paskiem z wałem korbowym silnika i płynnie przełącza się między trybami „silnik” i „generator”. W trybie „silnik”, podczas przyspieszania, MHSG przyczynia się do zmniejszenia obciążenia silnika i obniża emisję. W określonych warunkach, gdy samochód zwalnia, MHSG może przełączyć się w tryb „generator” i odzyskiwać energię z wału korbowego w celu ładowania akumulatora.
Nowy silnik z rodziny Smartstream jest wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration), czyli zmiennych w sposób ciągły czasów otwarcia zaworów. Umożliwia ona silnikowi płynne przełączanie się między różnymi cyklami spalania mieszanki w zależności od obciążenia, co poprawia wydajność w każdej sytuacji podczas jazdy.
W wersji 120-konnej Stonic GT Line standardowo jest wyposażony w nową mechaniczną skrzynię biegów (iMT) z elektronicznie sterowanym sprzęgłem „clutch by wire”. Dopłata do opcjonalnej siedmiobiegowej przekładni dwusprzęgłowej (7DCT) wynosi 6000 zł. Skrzynia biegów iMT przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. Zamiast mechanicznie sprzęgło jest uruchamiane elektronicznie. Przekładnia iMT współpracuje z MHSG i pozwala wcześniej wyłączyć silnik niż robi to system start-stop podczas hamowania silnikiem.
Kia Stonic - polski cennik rok modelowy 2021
KLIKNIJ i POBIERZ - Kia Stonic cennik i wyposażenie
silnik/wersja | M | L | GT Line |
---|---|---|---|
1.2 DPI 84 KM 5MT | 62 990 zł | 70 990 zł | - |
1.0 T-GDI 100 KM 6MT | 66 990 zł | 75 990 zł | 85 490 zł |
1.0 T-GDI 100 KM 7DCT | 72 990 zł | 81 990 zł | 89 490 zł |
1.0 T-GDI (hybrid) 120 KM 6MT | 71 490 zł | 80 490 zł | 89 990 zł |
1.0 T-GDI (hybrid) 120 KM 7DCT | - | 86 490 zł | 95 990 zł |