Sprzedaż samochodów, które zaliczają się do segmentu małych crossoverów i SUV-ów, wynosi 1,1 miliona egzemplarzy rocznie, co w Europie stanowi około 7% rynku. Przewiduje się, że do 2020 roku popyt na auta tego typu wzrośnie do ponad 2 milionów sztuk rocznie. To oznacza, że do tego czasu 1 na 10 samochodów sprzedawanych w Europie będzie należał do klasy, którą reprezentuje Kia Stonic. Ponieważ segment małych crossoverów klasy B stale rośnie, według przedstawicieli marki Kia model Stonic ma szansę stać się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów tej firmy.
Kia Stonic jest samochodem o największej możliwości personalizacji wyglądu – zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie – w historii marki Kia. Auto zaprojektowano z myślą o gustach europejskich odbiorców. Nadwozie może być malowane w dwóch kolorach, w aż 20 dwukolorowych tonacjach, z możliwością wyboru jednego z pięciu kolorów dachu.
Przeczytaj: Hyundai Kona z bliska: koreańska ekstrawagancja
Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, Stonic oferuje przestronne wnętrze dla wszystkich pasażerów. Pakowny bagażnik, którego przestrzeń można konfigurować na wiele sposobów, liczy 352 l pojemności (wg normy VDA). Podłogę da się umieścić na jednej z dwóch wysokości. Na wyposażeniu pojawi się wiele systemów poprawiających komfort i wygodę. Standardem będą multimedia współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto, które zapewniają bezproblemowe połączenie urządzenia pokładowego ze smartfonem i korzystanie ze wszystkich zainstalowanych na nim aplikacji za pośrednictwem ekranu dotykowego w aucie. Opcjonalnie pojawią się podgrzewane przednie siedzenia, tempomat i bezkluczykowy dostęp do auta.
Jako wyposażenie dodatkowe klienci będą mieli do wyboru szeroki wachlarz systemów asystujących, zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Pojawi się układ autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych i z alarmem przed ewentualną kolizją (FCA); system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD) z układem powiadamiania o ewentualnej kolizji podczas cofania (RCTA), system ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (LDWS). Stonic, dzięki zastosowaniu nowej kamery, oferuje również system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi oraz odwrotnie (HBA), a także system powiadamiania o zmęczeniu kierowcy (DAW).
W gamie jednostek napędowych znajdą się zarówno benzynowe jednostki napędowe, jak i turbodiesle. Wszystkie silniki będą seryjnie współpracować z mechaniczną skrzynią biegów. Klienci będą mieli do wyboru motor 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (turbodoładowaną i z bezpośrednim wtryskiem paliwa) oraz wolnossące silniki benzynowe MPI o pojemności 1.25 l i 1.4 l (z wtryskiem wielopunktowym). W gamie silników znajdzie się również 1.6-litrowy turbodiesel. Kia informuje dodatkowo, że zawieszenie i układ kierowniczy zestrojono z myślą o precyzyjnym prowadzeniu i stabilnym zachowaniem auta podczas jazdy.