Ponieważ segment małych crossoverów klasy B stale rośnie, atrakcyjnie wyceniona Kia Stonic ma szansę stać się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów koreańskiej marki. Auto ma duże możliwości personalizacji wyglądu – zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie – oraz jest nieźle wyposażona już w podstawie.
Podstawowa wersja M oferuje m.in.: 6 poduszek powietrznych, pakiet systemów bezpieczeństwa, klimatyzację manualną, 3,5-calowy wyświetlacz komputera pokładowego w zegarach, elektrykę szyb w przednich drzwiach i podgrzewane i ustawiane elektrycznie lusterka, centralny zamek czy 7-calowy wyświetlacz dotykowy systemu multimedialnego z 4 głośnikami. Ciekawą opcją dla wersji M jest pakiet funkcjonalny za 2000 zł, który zawiera: kamerę cofania, czujniki parkowania z tyłu, relingi dachowe i podwójną podłogę bagażnika. Dopłata za dwukolorową karoserię wynosi 3000 zł. Rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa Kia Safety System wyceniono na 3390 zł.
Dostępne systemy asystujące to: układ autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB) z funkcją rozpoznawania pieszych i z alarmem przed ewentualną kolizją (FCA); system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD) z układem powiadamiania o ewentualnej kolizji podczas cofania (RCTA), system ostrzegania o przekroczeniu pasa ruchu (LDWS), system automatycznego przełączania między światłami mijania i drogowymi oraz odwrotnie (HBA), system powiadamiania o zmęczeniu kierowcy (DAW).
Przeczytaj: Hyundai Kona z bliska: koreańska ekstrawagancja
Kia Stonic dysponuje bagażnikiem o pojemności 352 litrów o regulowanej wysokości podłogi. Fani nowoczesnych rozwiązań odnajdą multimedia współpracujące z Apple CarPlay i Android Auto, które zapewniają bezproblemowe połączenie urządzenia pokładowego ze smartfonem i korzystanie ze wszystkich zainstalowanych na nim aplikacji za pośrednictwem ekranu dotykowego w aucie. Dostępne opcje warte odnotowania to podgrzewane przednie siedzenia, tempomat i bezkluczykowy dostęp do auta.
W gamie jednostek napędowych postawiono na małolitrażowe jednostki współpracujące z mechaniczną skrzynią biegów. Topową jednostką jest motor 1.0 T-GDI o mocy 120 KM (turbodoładowany i z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Wolnossące propozycje z wtryskiem wielopunktowym to silniki 1.2 85 KM oraz 1.4 100 KM. Dla fanów diesli przygotowano 1.6-litrową jednostkę o mocy 110 KM. Kia informuje, że zawieszenie i układ kierowniczy zestrojono z myślą o precyzyjnym prowadzeniu i stabilnym zachowaniem auta podczas jazdy.
.
Kia Stonic - polski CENNIK
.
Silnik | M | L | XL |
1.2 DOHC 84 KM 5 MT | 54 990 zł | 62 490 zł | - |
1.4 DOHC 100 KM 6 MT | - | 66 490 zł | 72 990 zł |
1.0 T-GDI 120 KM 6 MT | - | 70 490 zł | 76 990 zł |
1.6 CRDI 110 KM 6 MT | - | 75 490 zł | 81 990 zł |