Kia Telluride to prototyp luksusowego, 7-osobowego SUV-a charakteryzujący się muskularną bryłą nadwozia oraz zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi. Pojazd bazuje na stosowanej obecnie przez koncern płycie podłogowej i zwiastuje potencjalne zainteresowanie firmy produkcją dużego SUV-a klasy premium, pozycjonowanego powyżej Kii Sorento. Karoseria mierzy 1801 mm wysokości, 2009 mm szerokości i 5001 mm długości. Rozstaw osi wynosi 3081 mm (to o 302 mm więcej jak w Sorento).
Drzwi przednie oraz tylne otwierają się pod kątem 90 stopni w przeciwstawnych kierunkach. Wielkość kabiny pozwala odchylać siedzenia środkowego rzędu praktycznie na płasko. Oparcia czterech głównych foteli posiadają zagłębienia, mieszczące gniazda inteligentnych czujników (Smart Sensors) zbierających najważniejsze informacje o samopoczuciu pasażerów. Po ich zgromadzeniu i przetworzeniu, wyniki zostaną wyświetlone na ekranach umieszczonych w tylnych drzwiach, a następnie nastąpi synchronizacja z systemem LER (Light Emitted Rejuvenation).
Zobacz też: Lubelski garnizon Policji dostał 33 nowe radiowozy
Kolejną unikalną technologią jest Swipe Command – cienka, reagująca na dotyk interaktywna opaska umieszczona na środkowej konsoli przed siedzeniami drugiego rzędu, umożliwiająca pasażerom przegląd i selekcję żądanego multimedium za prostym przesunięciem dłoni. Wybrane medium odtwarzane jest poprzez 7-głośnikowy system Harman-Kardon. Elementy tablicy rozdzielczej, boczków drzwi oraz koła kierownicy wykonane zostały po raz pierwszy w historii marki Kia, techniką druku 3D.
Kia Telluride została wyposażona w system napędu PHEV. Aktywacja silnika odbywa się po odczytani linii papilarnych na przycisku Start-Stop. Zestaw napędu obejmuje umiejscowiony poprzecznie z przodu silnik 3.5 litra GDI V6 oraz silnik elektryczny o łącznej mocy 400 KM (270 + 130 KM). Siła napędowa przenoszona jest na wszystkie koła przy pomocy zaawansowanego układu AWD.