Kierowcy dostaną 15 km trasy S2 w TYM ROKU! Tak rośnie Południowa Obwodnica Warszawy - WIDEO, ZDJĘCIA

2020-11-25 12:49

Drogowcy informują o zbliżającym się zakończeniu robót związanych z budową ostatniej części Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2, pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska. Pod koniec tego roku planowane jest oddanie do ruchu fragmentu pomiędzy węzłami Lubelska i Przyczółkowa.

Drogowcy rozpoczęli starania o dokumenty zezwalające na oddanie do użytku kolejnych kilometrów trasy S2. Do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie złożono wniosek o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wawerskiego odcinka, pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska. Toczy się procedura uzyskania decyzji dla węzłów po obu stronach Wisły, na skrzyżowaniu z ul. Przyczółkową i Wale Miedzeszyńskim. Trwają odbiory na moście.

Przeczytaj też: Węzeł Kobyłka w ciągu trasy S8 Marki - Radzymin w całości udostępniony kierowcom

Do końca 2020 roku ma nastąpić zakończenie budowy drogi ekspresowej S2 wchodzącej w skład Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinkach C i B, przebiegających przez teren Wawra i Wilanowa, oraz ursynowskiego odcinka A (bez tunelu). Planowany termin oddania do użytku tunelu, który wciąż jest budowany, przewidziany jest do końca marca 2021 roku. Nowe terminy zakończenia budów związane są z uznaniem przez inwestora (GDDKiA) części zasadnych roszczeń złożonych przez wykonawców poszczególnych odcinków S2. Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku to 88 procent.

Nowy most na Wiśle ma już nawierzchnię

Środkowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2 ma 6,5 km długości, z czego most na Wiśle około 1,5 km. Na tym odcinku prace skoncentrowane są głównie na części nurtowej mostu i dwóch kładkach pieszo-rowerowych. Zaawansowanie robót na całym odcinku przekroczyło 93 procent. Most ma już nawierzchnię bitumiczną. Prowadzone są prace związane z montażem barier energochłonnych i balustrad ochronnych. Dobiega końca budowa chodników i ich wyposażenie. Wykonywane jest oświetlenie. Na wszystkich pozostałych obiektach, zarówno po stronie Wilanowa jak i Wawra, roboty zostały już zakończone. Na wilanowskim brzegu Wisły kończone są prace związane z budową dwóch kładek pieszo-rowerowych. Porządkowane jest otoczenie trasy oraz sadzone są drzewa i krzewy.

Wał Miedzeszyński i Lubelska

Pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska prace nawierzchniowe w zasadzie zostały zakończone. Zaawansowanie robót wynosi ok. 99 procent. W rejonie „wanny szczelnej” na węźle Patriotów realizowane są prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym, wykończeniowe i drobne roboty oświetleniowe. Na ul. Patriotów oraz na węźle jest już oznakowanie poziome i trwa montaż oznakowania pionowego. Kończona jest budowa ścieżek pieszo-rowerowych. Wzdłuż trasy głównej trwa humusowanie oraz sadzenie drzew i krzewów. Prace na całym odcinku zostaną zakończone w grudniu 2020 r., zgodnie z zawartym aneksem wynikającym z podpisanego porozumienia z PKP w zakresie budowy wiaduktu pod czwarty tor.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment Południowej Obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł, z czego blisko 1,7 mld zł to wysokość dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko