Realizacja obwodnicy Kępna poza zapewnieniem komfortu podróżowania na tym odcinku, przyczynia się do poprawy jakości szlaków komunikacyjnych nie tylko na terenie województwa wielkopolskiego. Zakończona budowa II etapu obwodnicy Kępna wyprowadza z miasta ruch tranzytowy na osi północ-południe poprzez drogę ekspresową S11. Dzięki tej inwestycji ułatwiony jest dojazd do Kępna od drogi ekspresowej S8 i połączenie z DK39 w kierunku Namysłowa.
W ramach zadania wybudowano obiekty inżynierskie w ciągu drogi ekspresowej S11 - cztery wiadukty i dwa mosty, jedno przejście dla zwierząt oraz dwa wiadukty nad drogą ekspresową S11. Wybudowane zostały także dwa węzły drogowe - Kępno Wschód (połączenie z drogą wojewódzką nr 482) oraz Baranów (połączenie z istniejącą DK11). I etap obwodnicy Kępna o długości niespełna 4 km, na północ od S8, zrealizowano z latach 2015-2018.
Budowana droga ekspresowa S11 docelowo połączy Pomorze Środkowe przez Poznań z aglomeracją śląską. Będzie miała ponad 600 km długości, z czego obecnie kierowcy mają do dyspozycji blisko 126 km (w tym wspólny przebieg S6 i S11 od Kołobrzegu do Koszalina - ok. 35 km). Kolejne blisko 80 km jest w realizacji. W przygotowaniu jest nieco ponad 405 km trasy, by po uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz zapewnieniu finansowania, można było przystąpić do dalszego kroku, czyli ogłoszenia przetargów na realizację. Oddanie do użytku ostatnich odcinków S11 powinno nastąpić w 2029 roku. W przyszłości pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na skrzyżowaniu z A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad 5 godz., w uwzględnieniem przerwy na odpoczynek.