Te kompaktowe, wszechstronne pojazdy mogą popisać się dynamiką prowadzenia i osiągami, które zaimponują nawet właścicielom aut stricte sportowych. Nowy Mercedes-AMG GLA w wydaniu 45 oraz 45 S jest napędzany 2.0-litrowym silnikiem benzynowym. Chodzi o najmocniejszą seryjnie produkowaną 4-cylindrową jednostką turbo, występującą w dwóch wersjach mocy - 387 KM i 480 Nm oraz 421 KM i 500 Nm.
Aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ selektywnie kieruje siłę napędową do tylnych kół za pomocą
AMG TORQUE CONTROL, zapewniając bazę dla maksymalnej przyczepności w każdych warunkach. To zasługa nowego mechanizmu różnicowego tylnej osi z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi – po jednym na każde tylne koło. Dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G w ułamku sekundy dobiera przełożenia zgodnie z warunkami jazdy.
Charakterystyka napędu zależy od wybranego trybu jazdy oraz ustawienia kontroli dynamiki jazdy AMG DYNAMIC. Kierowca ma do wyboru 5 lub 6 trybów jazdy, wpływających nie tylko m.in. na reakcję na gaz i działanie przekładni czy napędu 4x4, ale także na dźwięk układu wydechowego.
Kompaktowy sprinter
Auto gwarantuje sprinterskie osiągi: GLA 45 S 4MATIC+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 sekundy, a podstawowy GLA 45 4MATIC+ potrzebuje na to 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do, odpowiednio, 270 oraz 250 km/h.
Sprawdź: Rodzina modeli AMG rośnie w siłę! Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC dołącza do oferty - WIDEO, GALERIA
Konstrukcja podwozia korzysta z adaptacyjnych amortyzatorów AMG RIDE CONTROL z trzema trybami pracy, od komfortowej po sportową. Układ ten działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła do sytuacji na drodze. Dzieje się to w ciągu milisekund, bezstopniowo, z szeroką rozpiętością charakterystyk tłumienia. W rezultacie wzrasta zarówno poziom komfortu jazdy, jak i zwinność prowadzenia.
Elektromechaniczny układ kierowniczy AMG z siłą wspomagania adekwatną do prędkości wspiera sportowy styl jazdy. Ma przekładnię o zmiennym przełożeniu i dwa tryby pracy: bardziej „napięty” lub zrelaksowany. Sztywne mocowanie na zintegrowanym wsporniku jeszcze lepiej łączy układ kierowniczy z nadwoziem, zwiększając precyzję prowadzenia.
Wzmocnione hamulce
Wysokowydajny układ hamulcowy jest odporny na zmęczenie i zapewnia krótkie drogi hamowania. W wersji podstawowej z przodu pracują 4-tłoczkowe stałe, jednoczęściowe zaciski hamulcowe z tarczami o wymiarach 350x34 mm, natomiast z tyłu – 1-tłoczkowe zaciski pływające i tarcze o wymiarach 330x22 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać „puchnięciu” hamulców nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Szare zaciski hamulcowe zdobią białe litery „AMG”. Wariant S i wersję podstawową z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS wyposażono w jeszcze większy układ hamulcowy z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami i tarczami 360x36 mm z przodu. W tym przypadku zaciski są polakierowane na czerwono i opatrzone czarnym logo AMG.
Polecamy: Rywal najszybszych SUV-ów zaprezentowany! Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ - WIDEO, GALERIA
Projektanci Mercedes-AMG wszechstronnie wzmocnili nadwozie GLA 45. Jego sztywna konstrukcja tworzy najlepszą podstawę dla precyzyjnego zachowania na drodze i stabilnego prowadzenia kół. Pod silnikiem przykręcono lekką aluminiową płytę, zwiększającą sztywność skrętną przedniego pasa, a z przodu i z tyłu – celem dodatkowego zwiększenia sztywności – zastosowano ukośne rozpórki.
Przyciąga uwagę
Również wygląd jest pełen emocji: sportowe geny demonstrują długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, zwarta kabina
i wydatne błotniki. Z profilu w oczy rzucają się 19- lub 20-calowe felgi (zależnie od wersji; opcjonalnie dostępne są także obręcze o średnicy 21 cali), a z tyłu – dwie sportowe końcówki układu wydechowego „zatopione” w szerokim optycznie zderzaku z masywnym dyfuzorem. Sportowe akcenty łatwo dostrzec także w wykończeniu kabiny. Standardową tapicerkę ze skóry syntetycznej ARTICO i mikrofibry DINAMICA zdobią czerwone przeszycia. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa oraz pierścienie wokół otworów wentylacyjnych. W wariancie S pojawiają się żółte akcenty oraz standardowa kierownica AMG Performance obszyta skórą nappa i mikrofibrą DINAMICA, zaopatrzona w specjalne przyciski AMG.
Dane techniczne
|
Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC+ |
Mercedes-AMG GLA 45 S 4MATIC+ |
---|---|---|
Silnik |
2.0 R4 z turbosprężarką twin-scroll na łożyskach tocznych |
2.0 R4 z turbosprężarką twin-scroll na łożyskach tocznych |
Pojemność skokowa |
1991 ccm |
1991 ccm |
Moc maks. |
285 kW (387 KM) przy 6500 obr./min |
310 kW (421 KM) przy 6750 obr./min |
Maks. moment obr. |
480 Nm przy 4750-5000 obr./min |
500 Nm przy 5000-5250 obr./min |
Układ napędowy |
w pełni zmienny napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQUE CONTROL |
w pełni zmienny napęd 4x4 AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQUE CONTROL |
Przekładnia |
dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G |
Zużycie paliwa |
9,1-9,2 l/100 km |
9,2-9,3 l/100 km |
Emisje CO2 |
209-211 g/km |
210-212 g/km |
Przyspieszenie |
4,4 s |
4,3 s |
Prędkość maksymalna |
250 km/h |
270 km/h |