Nowego Mercedesa Klasy G pod względem bezpieczeństwa sprawdzono w wersji 350 d i uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek. Przy okazji specjaliści od bezpieczeństwa zauważyli imponujące osiągi we wszystkich czterech badanych kategoriach. Finalnie SUV uzyskał 90 proc. w kategorii bezpieczeństwa osób pełnoletnich, 83 proc. w kategorii bezpieczeństwa pasażerów, 78 proc. w kategorii bezpieczeństwa pieszych i 72 proc. w kategorii asystenta bezpieczeństwa.
Szczycąca się unikalną strukturą nadwozia, która zapewniła mu najlepszą w swojej klasie sztywność, a także szeroki zakres systemów bezpieczeństwa, Honda CR-V również uzyskała 5 gwiazdek. Euro NCAP przetestował wersję z 2-litrową hybrydę, uzyskując odpowiednio 93 i 83 proc. w kategoriach pasażerów dorosłych i dzieci, 70 proc. w kategorii pieszych i 76 proc. w kategorii asystentów bezpieczeństwa.
Seat Tarraco, który jest hiszpańskim odpowiednikiem Volkswagena Tiguana i Skody Kodiaq, osiągnął aż 97 proc. w kategorii bezpieczeństwie osób dorosłych. Punkty za kategorie bezpieczeństwa dzieci, pieszych and asystentów bezpieczeństwa uzyskały odpowiednio 84, 79 i 79 proc. Według firmy Seat, Tarraco uzyskał "najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa w serii testów przeprowadzanych przez organizację ochrony konsumentów".
Model | Ochrona dorosłych pasażerów | Ochrona dzieci | Ochrona pieszych | Działanie systemów asystujących |
Mercedes-Benz Klasy G | 90% | 83% | 78% | 72% |
Honda CR-V | 93% | 83% | 70% | 76% |
Seat Tarraco | 97% | 84% | 79% | 79% |
Mamy tutaj przykład trzech nowych pojazdów, konkurujące w tym samym segmencie i uzyskujące najwyższe oceny bezpieczeństwa. To wystarczająco imponujące, ale fakt, że wszystkie trzy SUV-y wyposażone są w systemy AEB (Automatyczne Hamowanie Awaryjne) dla pieszych i rowerzystów, naprawdę demonstruje moc testów konsumenckich, nie tylko po to, aby zachęcać do lepszych osiągów, ale także w celu promowania nowych technologii jako standardu w całej Europie
- skomentował Sekretarz Generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen.