Land Cruiser J7 zadebiutował na rynku w 1984 roku. Przez 30 lat produkcji stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów terenowych na świecie. Dzięki legendarnej wytrzymałości, trwałości i dzielności terenowej, można go dziś spotkać pod każdą szerokością i długością geograficzną, na każdym z kontynentów, czy w każdej ze stref klimatycznych.
Z okazji 30 rocznicy, Land Cruiser J7 wraca na okres roku do sprzedaży na swoim rodzimym, japońskim rynku, z którego został wycofany w 2004 roku. Oferowany będzie w dwóch wariantach nadwozia (osobowym i pick-up z podwójną kabiną), z 4-litrowym, 6
-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Toyota zakłada sprzedaż w Japonii na poziomie 200 sztuk miesięcznie.
Przeczytaj: TEST nowa Toyota Corolla 1.6 Valvematic: skromna, nudna i pożądana - ZDJĘCIA
Land Cruiser J7, mimo dwóch zmian modelowych (1999 i 2004), do dziś zachował swój wyjątkowy charakter surowego i niezniszczalnego samochodu terenowego, wyróżniając się ramową konstrukcją podwozia, dołączanym napędem na cztery koła i legendarną trwałością i wytrzymałością. Jest jedną z najważniejszych rynkowo odmian w całej 63-letniej historii modelu Land Cruiser. Łącznie znalazł ponad 2,5 miliona klientów.
Toyota oferuje dziś w Europie współczesne odmiany Land Cruisera: modele serii J15 (Land Cruiser 150) oraz J20 (Land Cruiser V8).