Zaporowe ceny klasycznych samochodów sprawiają, że parkowanie takich pojazdów we własnym garażu zwykle pozostaje w sferze marzeń. Odpowiedzią na taki stan rzeczy są jednak repliki, budowane przez rzemieślników, pasjonatów, czy profesjonalne zakłady trudniące się wytwarzaniem tego typu pojazdów, które często powstają na indywidualne zamówienie. Do takich wozów należy FF SPEEDSTER, czyli replika kultowego Porsche 356 Speedster, jakim jeździł niegdyś amerykański gwiazdor James Dean.
Zobacz także: Najdroższe auto kupione na aukcji: 1954 Mercedes-Benz W196R - ZDJĘCIA
Polski odpowiednik klasyka
Sportowe auta FF SPEEDSTER o wyglądzie klasycznego Porsche powstają we Wrocławiu, w firmie FF Custom & Classic Cars. odwzorowany wiernie styl retro połączono z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, dopasowanymi do dzisiejszych realiów drogowych. Mechanikę oparto na fabrycznie nowych częściach. Jednostkę napędową stanowi 4-cylindowy silnik typu boxer (pojemności od 1.6- do 2.4-litra) chłodzony powietrzem, bazujący na komponentach "Garbusa", co nawiązuje do oryginału korzystającego z techniki Volkswagena. Osiągane moce silnika kształtują się od 80 KM do 160 KM w zależności od wersji, a przyspieszenie do pierwszych 100 km/h to nawet 6 sekund. Karoserię wykonano z włókna szklanego i węglowego. Nadwozie natomiast stanowi rama pomocnicza z samojezdnym podwoziem i ramą nośną. Koszt takiego auta jest zróżnicowany w zależności od dostosowania do oczekiwań klienta. Podstawowa odmiana z silnikiem 1.6 80 KM rozpoczyna się od kwoty 147 tys. zł.
Zobacz także: Oto najdroższe Ferrari na świecie - Ferrari 275 GTB/4 NART Spider - WIDEO
Historia Porsche 356
Początki Porsche 356 przypadły na rok 1948. Konstrukcję zaprojektował sam Ferdynand Ferry Porsche, rozpoczynając tym samym historię niemieckiej marki. Pojazd ten był pierwszym samochodem zbudowanym pod osobną marką Porsche. Zaprezentowany oficjalnie w marcu 1949 roku na Salonie Samochodowym w Genewie pojazd o oznaczeniu 356 dziś jest legendą. Produkowane początkowo nadwozia typu roadster oraz coupe bazowały na seryjnej technice Volkswagena. W 1952 roku zbudowano 15 sztuk odmiany "America Roadster" charakteryzującej się masą obniżoną o 200 kg. Auto od 1954 roku produkowano jako model Speedster, co oznaczało odkryte nadwozie z krótką przednią szybą z metalową ramą. Produkcję pierwszej wersji A zakończono w 1955 roku (w sumie powstało 7678 sztuk wszystkich wersji linii A). Kolejne lata produkcji do 1965 r. to Porsche 356 B i C 1965 roku. Spośród całej serii A to najbardziej cenioną odmianą tego samochodu był Speedster, który zdobył uznanie kierowców na całym świecie i stał się prawdziwą motoryzacyjną ikoną.