Volvo Cars notuje dobre wyniki sprzedaży samochodów, a auta hybrydowe oraz elektryczne są coraz częściej wybierane przez klientów. Po dziesięciu miesiącach 2021 roku sprzedaż Volvo Cars urosła o 12,6%. W październiku bieżącego roku globalna sprzedaż osiągnęła poziom 50 815 aut, co oznacza spadek o 22,2% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Spadek był związany z niedoborem komponentów, który wpłynął na produkcję, ale popyt na produkty Volvo Cars wciąż jest duży. Po 10 miesiącach modele BEV (elektryczne) i PHEV (hybrydy plug-in) stanowią 25,5% całego wolumenu wydanych aut. W odseparowanym październiku zelektryfikowane auta osiągnęły udział 31,3% globalnej sprzedaży. Sprzedaż aut czysto elektrycznych po dziesięciu miesiącach wynosi 3,1% ogólnej sprzedaży, co przekłada się na 18 251 pojazdów doręczonych klientom. W październiku ich udział wynosił już 5,6%. W październiku w belgijskiej fabryce ruszyła produkcja całkowicie elektrycznego Volvo C40 Recharge, dlatego Volvo Cars przewiduje, że udziały elektryków będą dalej rosnąć.
Jak kształtuje się podział na kluczowych rynkach? Sprzedaż Volvo Cars w Stanach Zjednoczonych wyniosła 104 066 samochodów w ciągu pierwszych 10 miesięcy, co stanowi wzrost o 23,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku sprzedaż wyniosła 8701 samochodów, z czego samochody Recharge stanowiły 24,1% całkowitej sprzedaży. Sprzedaż w Chinach w okresie od stycznia do października wyniosła 143 616 samochodów, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. W październiku liczba sprzedanych samochodów wyniosła 11 006 aut, co oznacza spadek o 34,2% w porównaniu z październikiem 2020 r., głównie ze względu na ograniczenia produkcyjne, które nie były w stanie zaspokoić dużego popytu.
Sprzedaż Volvo Cars w Europie wyniosła 242 495 samochodów w pierwszych 10 miesiącach roku, co stanowi wzrost o 6,1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na wyniki sprzedaży za miesiąc październik wpłynął brak dostępnych samochodów, co spowodowało spadek do 22 124 aut. Popyt był silny i zaowocował ożywieniem na rynkach takich jak Szwecja i Wielka Brytania.
Bestsellery marki Volvo
Od ponad dziesięciu lat najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie pozostaje Volvo XC60. W okresie od stycznia do końca października wydano klientom 177 795 takich aut (2020: 149 855). Na drugim miejscu znalazł się jego mniejszy brat – XC40 z podobnym wynikiem 170 907 (142 159) sztuk. Podium zamyka model Volvo XC90 z wynikiem 89 041 sprzedanych aut (2020: 70 195 sztuk).
Europa | Październik 2020 | Październik 2021 | Zmiana | I-X.2020 | I-X.2021 | Zmiana |
---|---|---|---|---|---|---|
Europa | 28181 | 22 124 | -21,5% | 228 514 | 242 495 | 6,1% |
Chiny | 16 723 | 11 006 | -34,2% | 130 001 | 143 616 | 10,5% |
USA | 10 691 | 8 701 | -18,6% | 84 295 | 104 066 | 23,5% |
Pozostałe rynki | 9 965 | 8 984 | -7,3% | 73 608 | 91 287 | 24,0% |
Ogółem | 65 290 | 50 815 | -22,2% | 516 418 | 581 464 | 12,6% |