Dzięki 45-kilometrowemu odcinkowi S8, ruch drogowy w trzech miastach (Syców, Kępno, Wieruszów) oraz kilkunastu mniejszych miejscowościach zostanie ograniczony, a czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia zmniejszy się o godzinę. Podniesie się również poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy.
Zobacz: Nowa trasa na Podlasiu. Obwodnica Stawisk za ponad 140 milionów złotych otwarta
W ramach inwestycji powstało również 29 wiaduktów, 5 mostów, kilkadziesiąt przejść dla zwierząt, dwa MOP-y (Miejsca Obsługi Podróżnych) oraz trzy węzły drogowe (Bralin, Kępno, Wieruszów). Odcinek Syców-Wieluń został podzielony na trzy etapy, które były budowane przez dwóch wykonawców: Syców – Kępno (15,3 km, Mota Engil), Kępno – Wieruszów (16,6 km, Mota Engil), Wieruszów – Walichnowy (13,1 km, Dragados).
Budowa drogi ekspresowej S8 Syców – Walichnowy rozpoczęła się w styczniu 2012 roku i kosztowała 1 274 800 000 zł (dofinansowanie z UE to ponad 1 000 000 000 zł).