Całą inwestycję podzielono na dwa etapy. Pierwszy z nich polegał na budowie jezdni wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą, poza jednym z mostów na Odrze, który ma powstać w miejscu rozebranego funkcjonującego dotychczas. Rozbiórka starego mostu i budowa nowego w jego miejscu (w ciągu pierwszej jezdni) wchodzi w zakres II etapu inwestycji, który ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów - Zielona Góra występować będzie zwężenie do jednej jezdni na nowym moście na Odrze.
Pierwszy etap to jednak nie tylko budowa samej nawierzchni o długości 13,4 km. Prace objęły także budowę 14 dróg dojazdowych, rozbiórkę istniejącego wiaduktu kolejowego i budowę 6 obiektów inżynierskich (2 mosty, 2 przejazdy gospodarcze i 2 górne przejścia dla zwierząt). Na danym odcinku powstały nowe odcinki oświetlenia drogowego, a stare znacznie zmodernizowano. Wybudowano także wiele urządzeń służących ochronie środowiska, takich jak ekrany akustyczne, przepusty ekologiczne z ogrodzeniami ochronno-naprowadzającymi, a także posadzono zieleń ozdobną i izolacyjną.
A jak opisana inwestycja wygląda w liczbach?
Wykonano 231,10 tys. m3 wykopów, 452,2 tys. m3 nasypów, 244,5 tys. m2 nawierzchni bitumicznej, 14 tys. m2 oznakowania poziomego, 25 tys. metrów bieżących ogrodzenia i 34,7 tys. metrów bieżących barier ochronnych.
Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.