Nowo otwarty odcinek liczy sobie ponad 16 kilometrów trasy S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. To pierwszy fragment o nawierzchni z betonu cementowego na trasie między Warszawą a Białymstokiem i zarazem przedostatni z oddawanych odcinków S8 na tym kierunku. W drugiej połowie października ma być gotowy ostatni: Wyszków – węzeł Poręba. To pozwoli połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.
Jeszcze nie za szybko
Na udostępnionym dwujezdniowym odcinku od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej obowiązuje jeszcze tymczasowa organizacja ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Wynika to z trwających prac wykończeniowych. Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa – Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku.
Dofinansowania
Ponad 16-kilometrowy odcinek od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej realizuje konsorcjum firm PORR i UNIBEP. Nowo oddana dwujezdniowa trasa, oprócz odcinka omijającego miejscowość Dybki, biegnie po starym śladzie DK8. Koszt realizacji to ok. 405 mln zł. Odcinek ten ma dofinansowanie ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020), które obejmuje 3 odcinki S8 od Wyszkowa do granicy województwa i wynosi 779,7 mln zł.
W ciągu trasy wybudowano dwa węzły drogowe: Dybki i Nagoszewo, kładkę dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne). Nowy odcinek łączy się z istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej i razem z nią stanowi już przeszło 110-kilometrową dwujezdniową drogę ekspresową S8 do Białegostoku. W budowie jest jeszcze fragment od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba. Ten ma zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie października, co pozwoli na domknięcie połączenia S8 Warszawa – Białystok.