Niemiecki producent świętuje 40. urodziny Golfa luksusowo wyposażonym samochodem koncepcyjnym, prezentowanym podczas Azjatyckiego Salonu Samochodowego w Pekinie. Miejsce debiutu nie jest przypadkowe, gdyż Volkswagen zapowiada, że auto będzie oferowane w przyszłości właśnie na rynku chińskim. Luksusowy charakter pojazdu ma podkreślić dominującą pozycję Golfa na światowym rynku. Warto przypomnieć, że w swojej 40-letniej historii niemiecki kompakt sprzedał się w liczbie przeszło 30 mln egzemplarzy.
Przeczytaj też: Szalony pomysł Volkswagena. 400 koni w Golfie! - ZDJĘCIA
Golf Edition wyróżnia się na zewnątrz specjalnie przygotowanym na potrzeby konceptu lakierem Magic Morning, jak również potężnymi, atrakcyjnie stylizowanymi obręczami ze stopów lekkich w rozmiarze 19-cali (wzór Madrid). Obudowy lusterek bocznych pokryto lakierem w kolorze czarnego matu. Innym wyskakowanym detalem jest znajdujące się na słupku B oznaczenie "40" wpisane we wieniec laurowy.
Wnętrze studyjnego Golfa jest bardzo luksusowe. Fotele obito dwutonową skórzaną tapicerką - wewnętrzna strona siedziska i oparcia pokryta jest naturalną skórą w kolorze Saint Tropez (piaskowy), natomiast zewnętrzną część foteli zdobi czarna tapicerka. Zarówno miejsca dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu, zostały sportowo wyprofilowane dla lepszego trzymania bocznego. Zwieńczeniem ekskluzywnego stylu są drewniane inkrustacje i wstawki w kolorze piano. Progi wejściowe zyskały oznaczenia specjalnej edycji, są one ponadto podświetlane, co dodatkowo podkreśla wyjątkowość Golfa Edition.
Choć wersja produkcyjna będzie oferowana z przeznaczeniem głównie na rynek azjatycki, mamy nadzieję, że trafi także do Europy.