Rozciągnięte nadwozie, pokaźny rozstaw osi, długa maska, ogromne nerki na froncie, otwory w przednich błotnikach, głębokie przetłoczenia linii bocznej i zgrabnie opadający tył. Nowe BMW serii 8 Coupe wygląda spektakularnie, czyli dokładnie tak, jak tego po nim oczekiwano. Wnętrze jest bardzo eleganckie i mocno nawiązuje do swoich poprzedników. Debiut w kabinie zaliczają nowe elektroniczne zegary (przekątna 10,3") o trapezoidalnym kształcie cyferblatów oraz nowy system multimedialny z ekranem o przekątnej 12,3". W wykończeniu poza skórą, stalą czy włóknem węglowym, mogą się znaleźć tak nietpowe dodatki jak szklane przełączniki i szklana dźwignia zmiany biegów.
Mocy pod dostatkiem
Aktualnie w centrum uwagi jest wersja BMW M850i xDrive Coupe, która szczególnie intensywnie odzwierciedla sportową charakterystykę. Pod tym oznaczeniem kryje się zupełnie nowy silnik V8, najnowsza wersja inteligentnego napędu na cztery koła, aktywna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, adaptacyjny układ jezdny M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów bocznych oraz zintegrowany aktywny układ kierowniczy. To wszystk ma tworzyć perfekcyjny pakiet gwarantujący fascynującą sportową jazdę i najwyższy komfort.
Doładowany ośmiocylindrowy silnik generuje moc 530 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm i dostępny jest już przy 1800 obr/min. Napęd przekazuje na cztery koła gruntownie zmodernizowana 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic charakteryzująca się szeroką rozpiętością przełożeń i szybką zmianą biegów. Samochód na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje zaledwie 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h. Nie brakuje także silnika wysokoprężnego. Diesel to znany 3.0 litra o sześciu cylindrach w rzędzie z dwiema turbinami, generujący 320 KM i 680 Nm. 840d xDrive Coupe setkę osiąga w 4,9 sekundy.
BMW serii 8 Coupe zostało uzbrojone w tryby Sport i Sport+, w których bardziej dynamiczne jest nie tylko oddawanie mocy, ale także dźwięk silnika. Działanie sterowanych elektronicznie amortyzatorów, układu dynamicznej kontroli stabilności DSC i napędu na cztery koła jest również precyzyjnie dopasowane do danego trybu jazdy. Zestrojenie nowego układu BMW xDrive z większym przeniesieniem napędu na oś tylną jest odczuwalne w każdym trybie jazdy, a aktywna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi zapewnia maksymalną trakcję przy sportowym przyspieszaniu na wyjściu z zakrętu. Niski środek ciężkości oraz wysoka sztywności karoserii i układu jezdnego tworzą fundament dla dynamicznych właściwości jezdnych.
BMW serii 8 Coupe do sprzedaży trafi jesienią, a pierwszym rynkiem zbytu będą Stany Zjednoczone. Europejscy klienci otrzymają możliwość zakupu auta pod koniec roku. Z czasem na szczycie gamy uplasowana zostanie topowa odmiana M8.