Francuzi atakują klasę kompaktową zupełnie nowym graczem. Tym razem chodzi o auto, które ma zamiar zostać pełnoprawnym graczem w klasie premium. Gama modelowa marki DS Automobiles powiększyła się o DS 4. Samochód ten został zaprojektowany z myślą o klientach poszukujących niebanalnego auta, wyposażonego w najnowsze zdobycze technologii. A tych w DS 4 zdecydowanie nie brakuje. Wzrok przyciąga odważnie nakreślona sylwetka o zgrabnych proporcjach. Nadwozie mierzy 4,40 m długości, 1,47 m wysokości oraz 1,83 metra szerokości. Obręcze kół szczelnie wypełniających nadkola mogą liczyć nawet 20 cali. Chowane w drzwiach klamki znamy już z DS 3 Crossback oraz flagowego DS 9. Uwagę zwracają efekty świetlne lamp przednich i tylnych. Reflektory wyposażono w system DS MATRIX LED VISION, który łączy światła matrycowe i kierunkowe. W reflektorach zostały również zintegrowane światła do jazdy dziennej złożone z dwóch rzędów diod LED po każdej stronie. W designie pojazdu łatwo dostrzec kształty rombów, które zgrabnie przenikają również do wnętrza.
Zobacz również: Francuska limuzyna jak za dawnych lat? DS 9 celuje w klasę premium - GALERIA
DS 4 pojawia się w licznych wersjach wyposażenia. Warty wyróżnienia jest wariant PERFORMANCE LINE mający zewnętrzne wykończenie w kolorze czerni (listwa między tylnymi światłami, osłona chłodnicy i obramowania bocznych szyb oraz charakterystyczne 19-calowe obręcze kół w kolorze czarnym).
Najwięcej indywidualności ma DS 4 CROSS, przypominający detalami crossovera. Są tu przemodelowane dolne elementy zderzaków podkreślone specjalną osłoną oraz czarnym matowym kolorem. Całości dopełniają górne krawędzie szyb i osłona chłodnicy w kolorze błyszczącej czerni, charakterystyczne 19-calowe obręcze kół czy relingi dachowe w kolorze błyszczącej czerni. W opcji DS 4 CROSS może być wyposażony w kontrolę trakcji Advanced Traction Control, zapewniającą lepszą przyczepność, z trybami jazdy po piasku, śniegu i błocie oraz w system Hill Assist Descent Control.
We wnętrzu można liczyć na wysoki tunel środkowy, w pełni elektroniczne zegary i zgrabnie wkomponowany w deskę rozdzielczą 10-calowy ekran systemu multimedialnego. Nowy interfejs działa jak ekran smartfonu – szybko i płynnie reaguje na dotknięcie. Umożliwia też utworzenie spersonalizowanych profili użytkowników dzięki widżetom. Ustawienia i sposób wyświetlania zmienia się automatycznie, gdy tylko dany użytkownik wsiada do samochodu. Możliwość personalizacji oznacza po prostu, że każdy użytkownik może dostosować ustawienia i wybrać funkcje w zależności od potrzeb. System wraz z mapami aktualizuje się w czasie rzeczywistym w oparciu o dane z chmury, jest więc stale aktualny. Niektórymi funkcjami można sterować za pomocą poleceń głosowych i gestów. Całość wspiera unikatowy, umieszczony na środkowej konsoli system sterowania DS SMART TOUCH. Jest to ekran dostępny na wyciągnięcie ręki. Po ekranie nożna m.in. pisać palcem.
Inna ciekawa nowinka to wyświetlacz head-up o przekątnej aż 21 cali. Pole wyświetlania obejmuje informacje o prędkości, działaniu systemów wspomagania prowadzenia, nawigacji, odtwarzanej muzyce oraz ostrzeżenia wyświetlane wprost na drodze. DS 4 dysponuje bardzo bogatą ofertą wykończenia wnętrza. Wygląd kabiny oraz poziom wyposażenia zależy mocno od wersji. Bardzo charakterystyczne potrafią być fotele o wysokiej gęstości pokryte skórą Nappa z motywem bransolety zegarka. Elektryczne regulowane przednie siedzenia mają pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa. Są ogrzewane i wentylowane oraz mają funkcję masażu. Deska rozdzielcza jest również pokryta skórą Nappa. Możliwe w konfiguracji są elementy dekoracyjne z brązowego jesionu, aluminium, a nawet kutego karbonu. Środkowa konsola, środkowy podłokietnik i podłokietniki w drzwiach mogą być także pokryte skórą oraz Alcantarą.
Silniki benzynowe, wysokoprężne oraz hybryda plug-in
Kompaktowy DS 4 jest dostępny z trzema silnikami benzynowymi: 1.2 PureTech 130 Automatic, 1.6 PureTech 180 Automatic i 1.6 PureTech 225 Automatic. Alternatywą jest silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDi 130 Automatic lub hybryda plug-in. Napęd hybrydowego DS 4 E-TENSE 225 bazuje na 4-cylindrowym silniku 1.6 PureTech o mocy 180 KM i 110-konnej jednostce elektrycznej z akumulatorem o łącznej pojemności 12,4 kWh, co zapewnia zasięg do 55 km w trybie czysto elektrycznym (w cyklu mieszanym WLTP). Łączna moc hybrydy plug-in wynosi 225 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki topowy wariant ze startu zatrzymanego osiąga prędkość 100 km/h w 7,7 sekundy.
W DS 4 klienci mogą liczyć na aktywne zawieszenie DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, które jest unikatowym rozwiązaniem w tym segmencie samochodów Kamera, umieszczona u szczytu przedniej szyby, umożliwia wykrywanie z wyprzedzeniem nierówności nawierzchni i przesyła zbierane informacje do modułu elektronicznego. Dzięki czterem czujnikom poziomowania nadwozia i trzem przyspieszeniomierzom system może niezależnie sterować pracą zawieszenia każdego z kół. Na podstawie zebranych informacji może zwiększyć lub zmniejszyć sztywność zawieszenia zależnie od sytuacji. W efekcie zwiększa komfort jazdy bez względu na stan nawierzchni drogi.
Kolejną technologią, która pozwoliła DS Automobiles wyróżnić się na tle konkurencji jest DS NIGHT VISION. System zapewnia lepszą widoczność drogi i zagrożeń, które mogą się na niej pojawić. Podczas jazdy nocą lub w słabym oświetleniu umieszczona w osłonie chłodnicy kamera na podczerwień wykrywa pieszych i zwierzęta z odległości do 200 metrów. Kierowcę wspiera w manewrach również system 360 ̊ Vision z czterema kamerami, z których dwie znajdują się w lusterkach zewnętrznych. System DS DRIVE ASSIST umożliwiaja półautonomiczną jazdę na poziomie 2. Regulator prędkości dostosowuje prędkość pojazdu do warunków na drodze, z możliwością zatrzymywania się i ruszania w korkach. System zapewnia również precyzyjną jazdę po wybranym przez kierowcę pasie ruchu.
DS 4 - wersje i polski cennik
Zamówienia na DS 4 już można składać w Polsce. Ceny rozpoczynają się od 114 900 zł. Pierwsze egzemplarze zaparkują w salonach sprzedaży w czwartym kwartale 2021. Dostawy do klientów planowane są na koniec roku 2021, z priorytetem dla bogato wyposażonej wersji limitowanej DS 4 LA PREMIÈRE, wycenionej od 190 900 zł (silnik PureTech 180 AT8).
Wersja |
BASTILLE |
BASTILLE + |
PERFORMANCE LINE |
TROCADERO |
---|---|---|---|---|
PureTech 130 AT8 |
114 900 zł |
119 900 zł |
134 900 zł |
139 900 zł |
PureTech 180 AT8 |
– |
126 900 zł |
144 900 zł |
149 900 zł |
PureTech 225 AT8 |
– |
– |
– |
– |
BlueHDi 130 AT8 |
– |
141 900 zł |
146 900 zł |
|
E-TENSE 225 |
– |
162 900 zł |
177 900 zł |
182 900 zł |
.
Wersja |
CROSS TROCADERO |
PERFORMANCE LINE + |
RIVOLI |
CROSS RIVOLI |
LA PREMIERE |
---|---|---|---|---|---|
PureTech 130 AT8 |
142 900 zł |
151 900 zł |
154 900 zł |
157 900 zł |
– |
PureTech 180 AT8 |
152 900 zł |
161 900 zł |
164 900 zł |
167 900 zł |
190 900 zł |
PureTech 225 AT8 |
– |
173 900 zł |
176 900 zł |
179 900 zł |
202 900 zł |
BlueHDi 130 AT8 |
149 900 zł |
158 900 zł |
161 900 zł |
179 900 zł |
– |
E-TENSE 225 |
185 900 zł |
194 900 zł |
197 900 zł |
200 900 zł |
223 900 zł |