W 100-procentach elektryczny Peugeot e-Expert Hydrogen został oficjalnie przedstawiony. Auto w swojej konstrukcji łączy zalety paliwa wodorowego, technologii akumulatorów trakcyjnych i napędu elektrycznego (ogniwo paliwowe zamienia wodór w energię elektryczną). Furgon zasilany wodorem będzie oferowany obok modeli spalinowych i elektrycznych z zasilaniem akumulatorowym. Wersja elektryczna z wodorowym ogniwem paliwowym umieszczonym z przodu w komorze silnika, jest wyrazem dążenia marki do szybkiej rozbudowy oferty zelektryfikowanych wersji Experta, który obecnie występuje w odmianie z akumulatorem 50 kWh (zasięg 230 km) oraz akumulatorem 75 kWh (zasięg 330 km) i legitymuje się mocą 136 KM i 260 Nm.
Zobacz też: Poprzednik był nazywany francuskim Golfem. Nowy Peugeot 308 oficjalnie - ZDJĘCIA, WIDEO
Technologia wodorowych ogniw paliwowych łączy napęd elektryczny z możliwością zatankowania wodoru do pełna w ciągu 3 minut i zasięgiem ponad 400 km w cyklu WLTP. Stanowi odpowiedź na stale rosnącą liczbę coraz bardziej złożonych potrzeb i sposobów użytkowania samochodów przez klientów biznesowych. Technologia ogniw wodorowych umożliwia zwiększenie zasięgu oraz jest w pełni bezemisyjna. Wodór jest obecnie jednym z głównych kierunków transformacji energetycznej, rozwijanym w ramach licznych międzynarodowych projektów.
Wodór znajdujący się w zbiorniku zasila ogniwo paliwowe, które wytwarza energię elektryczną potrzebną do napędzania pojazdu na długich dystansach, natomiast akumulator wysokonapięciowy odpowiada m.in. za moc niezbędną do dynamicznej jazdy. Cały system został zintegrowany z konstrukcją samochodu bez pogorszenia parametrów użytkowych - pojemności użytecznej i ładowności. Umieszczony pod podłogą zespół trzech zbiorników mieści łącznie 4,4 kg wodoru sprężonego pod ciśnieniem 700 barów.
Porównaliśmy: Nie ścigaj się z nimi spod świateł! Suzuki Across Plug-in Hybrid i-AWD & Peugeot 3008 HYbrid4
Peugeot e-Expert Hydrogen potrafi poruszać się również bez tankowania paliwa. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 10,5 kWh pozwala przejeżdżać dystans około 50 km. Baterię można ładować przy korzystaniu z gniazda pokładowej ładowarki prądu trójfazowego o mocy 11 kW. Czas ładowania wynosi: niespełna godzinę przy użyciu terminala typu WallBox 11 kW (32 A), 3 godziny korzystając z gniazdka domowego (16 A), 6 godzin po podpięciu do standardowego gniazdka domowego (8 A).
Pojazd pojawi się w dwóch wersjach długości nadwozia - wariantach Standard (4,95 m) oraz Long (5,30 m). Sięgająca 6,1 m³ pojemność użyteczna oraz miejsce dla kierowcy i pasażera w dwumiejscowej kabinie są dokładnie takie same jak w wersjach spalinowych. Wersja elektryczna z wodorowym ogniwem paliwowym ma maksymalną ładowność 1100 kg. Może również holować przyczepy o masie do 1000 kg.