Do rodziny "kaliforniskich" Volkswagenów dołączył zupełnie nowy, kompaktowy zawodnik - Caddy California! Producent nie ukrywa, że to następca wielofunkcyjnego Caddy Beach, jednak w tym wydaniu każdy najdrobniejszy szczegół został przemyślany, przeprojektowany i przebudowany na nowo. Tym sposobem powstało perfekcyjne połączenie kompaktowego vana i inteligentnie zaprojektowanego malutkiego kampera. Nowy Caddy California, który podobnie jak Grand California w całości powstaje w polskiej fabryce Volkswagen Poznań.
Sprawdź: Volkswagen California 6.1, czyli niewielki kultowy kamper po liftingu
Polski produkt
Nowy Volkswagen Caddy California powstał na bazie Caddy piątej generacji. Jest zatem pierwszym kamperem wykorzystującym benefity modułowej platformy konstrukcyjnej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB). Auto oczywiście powstaje w Polsce, w fabryce Volkswagen Poznań.
Jeszcze w tym roku
Krótszy Caddy California o długości 4501 mm pojawi się na rynku jeszcze przed końcem br. natomiast wersja z większym rozstawem osi – o długości 4853 mm, w roku 2021.
Mały na zewnątrz, duży w środku
Samochód zachwyca przemyślanymi do ostatniego szczegółu rozwiązaniami tj. nowe rozkładane łóżko. Dzięki talerzowym sprężynom i wysokiej jakości materacowi, zapewnia tak samo wysoki komfort snu jak łóżka w T6.1 California i Grand California. Warto też dodać, że samo łoże jest całkiem spore - mierzy 198 cm długości i 107 cm szerokości. Po złożeniu całość zmniejsza się do jednej trzeciej długości.
Zobacz: TEST, OPINIA - Volkswagen California Ocean Edition 2.0 BiTDI DSG: mobilne cztery kąty
Opcjonalna mini kuchnia w Caddy California to nowa funkcja, atrakcja i unikalna cecha w tej klasie samochodów kempingowych. Umieszczona jest z tyłu, po lewej stronie przestrzeni ładunkowej, pod łóżkiem, a po otwarciu tylnej klapy można ją łatwo wysunąć. Podniesiona klapa tylna zapewnia również ochronę przed deszczem podczas gotowania.
Legitymowany kamper
Ponadto nowa kuchenka wysuwana jest z tylnej części pojazdu, daje więc stojącemu na zewnątrz gotującemu optymalny dostęp do niej i możliwość gotowania na stojąco. W tylnej części kuchni znajduje się bezpiecznie zamykana, wentylowana skrzynia na butlę gazową (ciężar wypełnienia butli ok. 1,85 kg). Z mini kuchnią na pokładzie, Caddy California została zaszczycona homologacją jako samochód kempingowy.
Duża panorama
Caddy California może być opcjonalnie skonfigurowany z dużym panoramicznym dachem. W nocy szklany dach o powierzchni 1,4 m2 daje możliwość patrzenia na niebo i spadające gwiazdy. Co więcej, udoskonalono praktyczny system toreb do przechowywania, które mogą pomieścić przedmioty o wadze do pięciu kilogramów z każdej strony. Torby te zawiesza się na bocznych oknach w tyle pojazdu.
Inteligentne rozwiązania
Wśród nich możemy wyróżnić nowe otwory wentylacyjne ze zintegrowaną siatką przeciw owadom na drzwi kierowcy i pasażera, które podczas postoju na polu biwakowym optymalizują klimat we wnętrzu auta. Nowy system z płynnie przyciemnianymi diodowymi lampkami emitującymi światło o barwie ciepłej bieli, zapewnia możliwość indywidualnego ustawienia jasności światła nad łóżkiem.
Przeczytaj także: Polski CENNIK kampera made in Poland. Volkswagen Grand California to dom na kołach
Dobre oświetlenie tyłu pojazdu przy otwartej klapie tylnej dają dodatkowe lampy diodowe. Dwa krzesła kempingowe i stół kempingowy - klasyka lekka i praktyczna - można szybko schować do przeprojektowanej torby pod łóżkiem.
Dołączany namiot
Modułowy system namiotowy, który można połączyć z Caddy California. Ponieważ namiot ten jest układem właściwie wolnostojącym, może być również używany oddzielnie, bez połączenia z autem. W razie potrzeby namiot można powiększyć poprzez dodanie kabiny sypialnej. W taki sposób tworzy się wystarczająco dużo miejsca dla rodziny i całego jej wyposażenia kempingowego.
Rozbudowany infotainment
Ponieważ samochód powstał na platformie MQB, możliwe było zamontowanie w nim najnowszych rozwiązań technicznych i elektronicznych. Nowy „Digital Cockpit” (opcjonalna, w pełni cyfrowa tablica wskaźników), radio i systemy infotainment z nawet 10-calowymi wyświetlaczami, dają kierowcy i pasażerowi na przednim fotelu wiele możliwości korzystania z nich.
Nie przegap: Czy kamper jest tańszy niż hotel? Porównujemy CENY wakacji
Połączenie „Digital Cockpit” i najwyższej wersji systemu nawigacji Discover Pro z 10-calowym wyświetlaczem, kreuje zupełnie nowe, cyfrowe środowisko: „Innovision Cockpit”. Za pośrednictwem jednostki connectivity online (OCU) ze zintegrowanym systemem eSIM, systemy infotainment mają dostęp do mobilnych usług i funkcji online „Volkswagen We”.
Półautomatyczna jazda i wygodne parkowanie
Wśród technicznych nowości, w które wyposażono Caddy California, znajdziemy także najnowszej generacji systemy wsparcia kierowcy, takie jak Travel Assist - system pozwalający na częściowo zautomatyzowaną jazdę w pełnym zakresie prędkości oraz Trailer Assist – również pozwalający na częściowo zautomatyzowane, a przez to niezwykle ułatwione manewrowanie pojazdem z przyczepą. W nowym Caddy California dostępnych będzie w sumie dziewiętnaście różnych systemów wsparcia kierowcy.
Gama silnikowa
Pod maską nowego Caddy California znajdziemy nowe turbo diesle TDI. Na początku do oferty trafią silniki o mocy 75 KM i 122 KM. Podobnie jak w przypadku Caddy Beach, nowy Caddy California będzie dostępny z napędem na wszystkie koła (4MOTION).
Produkcja ruszy lada moment
Produkcja nowego Volkswagena Caddy California ruszy już lada moment w polskiej fabryce pod Poznaniem. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pierwsze, krótsze wersje wyjadą na drogi jeszcze w tym roku.