Choć to na razie jedynie projekt, już teraz wiadomo, że do napędu RS3 posłuży 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem, rozwijający moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Podobna jednostka znajduje się pod maską modelu TT-RS. Biorąc pod uwagę niską masę całkowitą kompaktowego Audi, wersja RS3 powinna przyspieszać ze startu zatrzymanego do 100 km/h w około 4,5 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 290 km/h.
Audi A3 następnej generacji zadebiutuje dopiero w 2011 roku, więc można się spodziewać, że koncern już wkrótce powinien rozpocząć prace nad sportową odmianą RS3 obecnej generacji.
Obecnie na rynku dostępne są usportowione modele Audi A3 i A3 Sportback. Oba samochody napędzane są tym samym silnikiem - udoskonalonym 2.0 TFSI o mocy 195 kW (265 KM). Z momentem obrotowym 350 Nm ta dwulitrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem pozwala przyspieszyć do „setki” w 5,7 sekundy (S3 Sportback - 5,8 sekundy). Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.