Strategii tej towarzyszy nowa stylistyka przekazu opartego na trzech kluczowych słowach, spójnych z wizją Renault: prosty, zmysłowy, ciepły.
Pierwszym projektem realizowanym w myśl tych założeń pod kierunkiem Laurensa van den Ackera jest koncepcyjne auto DeZir, które przyjęło kształt dwumiejscowego coupé o mocno wyprofilowanych i wyrazistych kształtach. Nadkola mieszczą 21-calowe felgi, których design jest wyraźnie zainspirowany ruchem. Boki nadwozia łączą pełne kształty i zagłębienia, tworząc kontrastową grę światła.
DeZir to nie tylko nowa, zmysłowa stylistyka, to także nowoczesne technologie i rozwiązania, aby w jeszcze większym stopniu uwypuklić zalety elektrycznego napędu. Energia zgromadzona w pełni naładowanym akumulatorze litowo-jonowym wynosi 24 kWh i pozwala przejechać 160 km. Chłodzenie akumulatora zapewnia strumień powietrza kierowany od przodu ku tyłowi samochodu, ale przede wszystkim doprowadzany przez boczne wloty powietrza umieszczone za aluminiowymi nakładkami na bokach pojazdu.
W celu zwiększenia zasięgu i osiągów samochodu, konstruktorzy z działu designu Renault starali się uzyskać jak najmniejszą masę konstrukcji. Z tego względu w DeZir zastosowano nadwozie z kewlaru i szkielet podwozia wykonany ze stalowych rur tego samego typu co konstrukcja megane trophy.
Dużą uwagę poświęcono również aerodynamice, w wyniku czego powstało nadwozie ze spojlerami progowymi i tylnym dyfuzorem. Współczynnik oporu powietrza (Cx) tego samochodu wynosi tylko 0,25.
W samochodzie wykorzystano również system odzyskiwania energii przy hamowaniu, dzięki zastosowaniu urządzenia nawiązującego do zasady działania systemu KERS stosowanego w Formule 1. W DeZir ten zapas energii może być wykorzystany przez kierowcę do chwilowego zwiększenia mocy w dowolnie wybranym momencie.