Peugeot Quartz jest autem, który ma pokazać trendy w kierunku których podążać będzie klasa crossoverów. Ten mierzący 4,5 metra samochód jest pokazem najnowszej myśli projektantów. Szeroki na 2,06 m Peugeot Quartz zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla czwórki pasażerów. W przedniej części samochodu od razu rzucają się w oczy futurystyczne światła przednie , wykonane w technologii LED, przedzielone masywnym grilem z logiem producenta. Na długiej masce znalazły się dwa wloty powietrza zapewniające lepsze chłodzenie silnika.
Z boku samochodu królują 23-calowe felgi ze stopów lekkich. Dodatkową uwagę zwracają krótkie zwisy z przodu i z tyłu, co również przekłada się na ilość miejsca w kabinie. Szyby w samochodzie są wykonane z poliwęglanu, a całą górną część nadwozia wieńczą dwa spojlery zapewniające lepszy docisk aerodynamiczny.
Zobacz też: Peugeot 208 HYbrid Air 2L: francuska hybryda na sprzężone powietrze
Całe auto zaprojektowane zostało na płycie podłogowej EMP2, a karoseria składa się z klejonych płatów nadwozia. Dzięki zastosowaniu tej technologii udało się uzyskać wysoką sztywność nadwozia i wyeliminować środkowe słupki. Do wnętrza koncepcyjnego Peugeota Quartz wsiada się poprzez otwierane do góry, przeciwstawne drzwi. Dodatkowym ułatwieniem jest elektrycznie składany i sterowany stopień wysuwający się w dolnej części samochodu.
Wewnątrz auta znajdziemy cztery kubełkowe fotele zapewniające doskonałe trzymanie podczas dynamicznej jazdy. Peugeot Quartz jest pierwszym modelem na świecie, w którym zastosowano tkaninę uzyskaną z druku cyfrowego. Najnowocześniejsza technologia użyta do tego procesu pozwala uzyskać natychmiastowy efekt zaraz po wytworzeniu – produkt jest gotowy do zastosowania. Tkanina jest wytwarzana z włókien poliestrowych, które uzyskiwane są m.in. z recyklingu plastikowych butelek. Dodatkowym materiałem użytym do wykończenia wnętrza Peugeota Quartz jest skóra, którą zastosowano w dwóch barwach na fotelach, oraz podłodze, słupkach i dachu.
Konsola środkowa oraz miejsce kierowcy to prawdziwe nowinki techniczne. Przed sobą ma niewielką kierownicę, w którą wbudowano przyciski m.in. do włączania kierunkowskazów czy ustawiania odpowiedniego trybu jazdy. Za wyświetlacz headup służy płytka z poliwęglanu.
Zgodnie z duchem czasu, Peugeot Quartz jest pojazdem hybrydowym typu plug-in. Główną jednostką napędową jest znany z Peugeota RCZ R benzynowy silnik 1.6 THP o mocy 270 KM. Dodatkowo na przedniej i tylnej osi zainstalowane zostały silniki elektryczne po 85 kW mocy każdy. Całość daje potężne 500 KM. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa skrzynia automatyczna.
Podczas jazdy kierowca może wybrać jeden z trzech trybów: ZEV, drogowy i Race. Ten pierwszy wykorzystuje tylko silniki elektryczne i zgromadzoną w akumulatorach energię. Zasięg napędu elektrycznego to 50 km. Ładowanie może odbywać się przez gniazdko lub podczas hamowania. W trybie drogowym, silnik spalinowy pracuje razem z przednim elektrycznym, aby zapewnić maksymalne ładowanie podczas hamowania. Najgorętszy tryb Race wykorzystuje pełną moc wszystkich trzech silników i podwozia wyposażonego w samoblokujący mechanizm różnicowy i pneumatyczne zawieszenie potrafiące automatycznie zmienić prześwit. Funkcja ta sterowana jest przez układ optycznego odczytu drogi – kamery współpracujące z nawigacją odczytują drogę i automatycznie ustawiają zawieszenie.
Koncepcyjny Peugeot Quartz zostanie pokazany podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Paryżu.