Pod koniec roku 2011 informowano o wadzie fabrycznej w dwulitrowych jednostkach TDI. Zaobserwowano masowe pękanie przewodów wysokiego ciśnienia. Usterka pojawiła się w autach grupy Volkswagena wyprodukowanych w latach 2009-2011: Skodach, Audi, Seatach i VW.
Spece z grupy VW zainteresowali się doniesieniami o wadzie i przyjrzeli się bliżej sprawie. Usterkę oficjalnie potwierdzono. Na całym świecie sprawdzonych zostanie około 300 tys. samochodów. Serwisy sprawdzą i wymienią wadliwe przewody i uszczelki.
Jak wykryć usterkę przewodów
Usterkę można wykryć, wyczuwając delikatny zapach oleju napędowego wewnątrz samochodu. W wyniku tej wady może nawet dojść do pożaru samochodu.
Problem dotyczy wszystkich samochodów w których były montowane silniki 2.0 TDI w latach 2009-2011 - Volkswagenów, Skód, Audi i Seatów. Na całym świecie sprawdzonych ma być około 300 tys. samochodów. Usterkę można wykryć, wyczuwając lekki zapach oleju napędowego w samochodzie.