Toyota została najpopularniejszą marką w Polsce! W 2020 roku Toyota zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej wybieranych marek na polskim rynku samochodów osobowych i dostawczych. Marka zwiększyła swój udział w rynku z 10,3% w 2019 roku do 13,2% w roku 2020. Pomimo bardzo trudnych 12 miesięcy, które upłynęły pod znakiem pandemii koronawirusa i poważnych zaburzeń w sprzedaży aut, Toyota utrzymała w 2020 roku poziom rejestracji samochodów z roku 2019. Wynik 64 364 aut jest tylko o 0,46% mniejszy od poziomu z poprzedzającego roku. W tym samym czasie sprzedaż wszystkich samochodów w kraju zmniejszyła się o niecałe 22%. Do końcowego rezultatu przyczynił się bardzo dobry grudzień, w którym Toyota dostarczyła klientom 7495 samochodów, co było wynikiem o 14 procent wyższym niż rok wcześniej.
Przeczytaj więcej: Która marka sprzedała w Polsce najwięcej aut w 2020 roku? Wygrani, przegrani i zaskoczenia - ranking SAMAR
Świetne wyniki Toyoty w Polsce przyczyniły się do bardzo dobrego poziomu sprzedaży w całym regionie Europy Środkowej. Grupa Toyota Central Europe (Polska, Czechy, Węgry i Słowacja) dostarczyła klientom w 2020 roku 101 566 aut. Jest to drugi najlepszy wynik przedstawicielstwa Toyoty w Europie.
Wynik 61 331 rejestracji aut osobowych odpowiada za 14,3% udziału w rynku. Do tego sukcesu w ogromnym stopniu przyczyniła się zarówno niesłabnąca popularność takich modeli jak Corolla i Yaris, a także dominująca pozycja modeli RAV4 i C-HR w segmencie SUV. W 2020 roku najczęściej rejestrowanym samochodem Toyoty była Corolla (17 508 egz.), która zajmuje drugie miejsce na polskim rynku oraz drugie w segmencie C tuż za Skodą Octavią. Pozycję najpopularniejszego modelu marki Corolla utrzymuje od 2019 roku, kiedy zadebiutowała 12. generacja kompaktu. Za Skodą Octavią o Toyotą Corollą, na trzecim miejscu znalazła się Toyota Yaris (15 378 egz.), która była najczęściej kupowanym nowym samochodem segmentu B w Polsce i jednocześnie najchętniej wybieranym nowym autem przez klientów prywatnych (7967 egz.).
Sprawdź: Szukamy tanich i sprowadzamy coraz starsze. Raport SAMAR
W pierwszej dziesiątce najczęściej kupowanych w Polsce w ujęciu ogólnym, znalazły się również modele: RAV4 (9587 egz.) i C-HR (8271 egz.). Pozycję lidera segmentu A wzmocniła Toyota AYGO (4819 egz.) z 43-procentowym udziałem w swoim segmencie.
Choć rynek samochodów dostawczych zmniejszył się w ubiegłym roku o 14,65%, Toyota zwiększyła poziom rejestracji aut użytkowych o rekordowe 60,8%. Marka awansowała tym samym na 8. miejsce z wynikiem 3034 aut, a jej udział w rynku wzrósł do 5,09%. Systematycznie rozbudowywana gama modeli, coraz bogatsza oferta pod względem wyposażenia, akcesoriów i zabudowy oraz rozwój sieci salonów Toyota Professional sprawiają, że Toyota zyskuje coraz mocniejszą pozycję w klasie samochodów użytkowych.