Fiat Uno zadebiutował w styczniu 1983 roku, a za jego stylizację odpowiadał Giugiaro. Auto cieszyło się powodzeniem ze względu na swoją funkcjonalność, niską cenę oraz za sprawą sporej ilości jednostek napędowych oferowanych w tym modelu. Co więcej, kompaktowy Fiat zdobył również nagrodę Samochodu Roku 1984, przyznaną przez dziennikarzy motoryzacyjnych.
W roku 1988 Uno przeszło niewielkie modernizacje, dzięki którym zyskało nieco na urodzie oraz zmniejszono jego opór aerodynamiczny. Następca kompaktowego Fiata, model Punto, pojawił się na rynku w roku 1993, jednak produkcja starszej konstrukcji wciąż była kontynuowana m.in. w Maroku, RPA, Pakistanie, Argentynie, na Filipinach oraz w Polsce.
Sprawdź: Koniec produkcji Fiata Punto. Zastąpi go 5-drzwiowa 500-tka
W Brazylii natomiast Uno po niewielkich przeróbkach jest oferowane pod nazwą Mille aż do dzisiaj. Niestety zaostrzające się w normy bezpieczeństwa zmusiły włoskiego producenta do zaprzestania wytwarzania modelu. Z tego powodu na rynek trafi limitowana do 2000 sztuk edycja końcowa nazwana Grazie Mille, co w wolnym tłumaczeniu znaczy "wielkie dzięki". Ogółem (licząc z modelem Mille) wyprodukowano ponad 8,8 mln egzemplarzy Fiata Uno.