Po dwóch latach budowy, drogowcy udostępnili kierowcom nowy odcinek drogi ekspresowej S7 liczący 13,1 km (trasa z dwoma jezdniami po dwa pasy ruchu każda z pozostawioną rezerwą na trzeci pas). Jadąc od Krakowa w kierunku Warszawy na węźle Widoma będzie można zjechać z drogi krajowej nr 7, omijając wiecznie zakorkowane Słomniki i na węźle Szczepanowice wjechać ponownie na DK7. Tak będzie do czasu ukończenia następnych odcinków trasy S7 budowanych w kierunku granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego, czyli S7 Miechów - Szczepanowice i Moczydło - Miechów.
Polecany artykuł:
W ramach budowy tego odcinka powstały dwa węzły (Szczepanowice i Widoma), dwa miejsca obsługi podróżnych (MOP-y Widoma) i Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, dziesięć wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Przebiega ona nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą w Szczepanowicach. Jest najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, mierzącym 681 m na jezdni w kierunku Warszawy i 689 m na jezdni w kierunku Krakowa. Powstała również kanalizacja deszczowa, zbiorniki retencyjne, ekrany akustyczne i ekrany przeciwolśnieniowe. Koszt inwestycji wyniósł ponad 508 mln zł.
W realizacji pozostają jeszcze odcinki: Moczydło - Miechów, Miechów - Szczepanowice, Widoma - Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta). Droga ekspresowa S7 stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla trzech miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.