W ostatnim czasie koncern FCA (Fiat-Chrysler) ogłosił swój 5-letni plan rozwoju. W całej koncepcji nie ujęto Lancii, co jest jednoznacznym sygnałem, że Włosi zamierzają zakończyć istnienie tej legendarnej firmy, pozostawiając sobie jedynie prawa do znaku handlowego.
W 2016 roku Lancia obchodziłaby 110-lecie założenia, jednak prawdopodobnie nie będzie powodów do świętowania. Włoska firma pozostanie obecna jedynie na rodzimym rynku. Modele Delta, Thema i Voyager mają być wkrótce wycofane z produkcji. Z gamy nie zniknie jedynie miejski Ypsilon (produkowany w Tychach), który będzie oferowany do 2018 roku. Po zakończeniu produkcji prawdopodobnie nastąpi definitywny koniec marki Lancia.
Przeczytaj też: Lancia Thema 3.6 V6 - TEST limuzyny od SuperAuto24.pl
Fani motoryzacji z pewnością przyjmą tą informację z bólem, ponieważ firma Lancia wielokrotnie odgrywała ważna rolę w historii motoryzacji. Model Lambda był pierwszym pojazdem o nadwoziu samonośnym, powszechnie dziś stosowanym. Delta Integrale i Stratos były przez wiele lat postrachem konkurencji w rajdach WRC. Ponadto do dziś zespół Lancia pozostaje najbardziej utytułowanym w historii rywalizacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata.