Przyczyny zakończenia produkcji Fiata Pandy Classic są jasne. Powstające w Polsce od 2003 roku auto, z początkiem 2013 roku nie mogłoby spełnić zmieniających się przepisów homologacyjnych. Firma musiałaby ponieść wielomilionowe nakłady inwestycyjne, by wprowadzić w modelu zmiany konstrukcyjne, pod kątem spełnienia nowych zaostrzonych przepisów umożliwiających sprzedaż na rynkach.
>>> PORÓWNANIE: Nowy Fiat Panda III kontra Fiat Panda II - Wszystkie SZCZEGÓŁY - ZDJĘCIA <<<
Spółka w tej sytuacji zdecydowała więc o zakończeniu produkcji Pandy Classic w tyskich zakładach z końcem bieżącego roku. Pojazd segmentu A powstający w okresie 2003 - 2012 r. liczy sobie 2,15 mln wyprodukowanych Pand, z tego na eksport aż 2,03 mln. O tym, że Panda Classic będzie wytwarzana w Tychach tylko do końca 2012 roku nieoficjalnie mówiono od kilku miesięcy.
Koniec Pandy na linii montażowej wcale nie oznacza katastrofy dla tyskiej fabryki. W zakładach wciąż będzie powstawał Fiat 500 oraz Lancia Ypsilon.