Oficjalnym powodem zakończenia produkcji są przepisy dotyczące budowy dzisiejszych pojazdów, którym Defender nie jest w stanie już sprostać. Wiekowa konstrukcja Defendera sięga jeszcze lat 40-tych ubiegłego wieku. Jego bezpośrednimi poprzednikami były modele oznaczone jako Series I, II i III. Pierwsza wersja skonstruowana z myślą o wojsku i angielskich rolnikach, trafiła do produkcji w 1948 roku. Model series II powstawał w latach 1958-1961, a po nim wytwarzano wersję IIA do roku 1971. Numer III naromiast opuszczał fabrykę do 1985 r. Kolejne odmiany miały nazwy Nineta i One Ten, a oznaczenie Defender auto otrzymało w 1990 roku.
Przeczytaj: TEST Land Rover Discovery Sport: nowe wydanie odkrywcy
Klienci mogli wybierać wśród wielu wersji nadwoziowych. Defender powstawał jako 3-drzwiowy i 5-drzwiowy pojazd, 2-drzwiowy pickup oraz 3-drzwiowy van. Rozstawy osi z jakimi można było się spotkać mierzyły od 2,36 m, przez 2,79 m, po 3,22 m, a nadwozia Defendara oznaczano symbolami: 90, 110 i 127. Modele mierzyły od 3,66 m do nawet 5,18 m długości. Wszystkie samochody miały napęd 4x4 i skrzynie 4- lub 5-biegowe, a silniki wkładane pod maskę miały pojemności: 2.2, 2.4, 2.5, 2.8, 3.5 i 3.9 l.
Na przestrzeni blisko 7 dekad fabryce w Solihull w Wielkiej Brytanii, wyprodukowano ponad 2 miliony aut. Na zakończenie produkcji firma wprowadziła do obiegu limitowane wersje o nazwie Adventure Edition, Heritage Edition i Autobiography Edition. Anglicy teraz zapowiadają nowoczesnego następcę Defendera, który ma pojawić się już w roku 2017. Inżynierowie JLR pracują już nad tym samochodem, jednak nie wiadomo, czy będzie równie bezkompromisowy jak kultowa pożegnana generacja.
WIDEO - ostatni Land Rover Defender zjeżdża z taśmy montażowej